Proposta alternativa per a l’ampliació del Prat
Sánchez Llibre també es va mostrar convençut de la possibilitat de recuperar el consens institucional “descarrilat” sobre l’ampliació de l’aeroport del Prat i va revelar que l’organització està a punt de crear “una comissió d’experts aeroportuaris, amb gent del món econòmic, de diferents sectors, del món acadèmic, de la societat civil i persones vinculades a les empreses emergents i la innovació” per mirar de recuperar aquell consens i fer-lo extensiu als ajuntaments implicats. “Volem –hi va afegir Sánchez Llibre–que el projecte es torni a posar damunt la taula”, ja que “hi ha un assentiment de l’Estat perquè sigui possible”, per la qual cosa en parlaran formalment amb el govern a principi de setembre.
Un dels arguments principals de Foment és un projecte tècnic que “demostra que ampliant només entre 300 i 350 metres la tercera pista no afectaria ni la Ricarda ni el Remolar”. El portaveu empresarial va recalcar que “Barcelona podria recuperar la inversió de 1,700 milions d’Aena i constituir-se el hub internacional que reclamem fa molts anys”. Finalment, Sánchez Llibre va recordar que ara com ara “hi ha cinc milions de catalans i catalanes que no poden viatjar directament a ciutats com Chicago, Los Ángeles, Xangai, Hong Kong o Tòquio”, i que si el Prat ara connecta amb 40 capitals, ho podria fer amb 70”.