Agency of Secrets, eina interactiva per atraure el turisme
Vilanova i la Geltrú presenta un recurs únic de promoció de la ciutat
Agency of Secrets proposa deu jocs, 267 enigmes, 460 punts d’interès i 35 quilòmetres en rutes pels carrers de Vilanova i la Geltrú, per descobrir o redescobrir el municipi. La iniciativa es va presentar dimarts passat, al Palau Robert de Barcelona, i representa el projecte més gran de promoció turística gamificada de tot l’Estat i d’Europa.
Agency of Secrets ha estat creada en el marc del projecte MedGaims (Gamification for Memorable Tourist Experiences), dins del programa europeu ENICBC-MED. Sorgida, incubada i desenvolupada a Neàpolis, l’agència d’innovació pública de les TIC de la capital del Garraf, la iniciativa també ha tingut la participació de la Fundació i2CAT.
“Estem al davant de la possibilitat de crear un nou producte turístic, perquè la gamificació implica moltes més coses que jugar. Beneficiarà el sector turístic, però també l’industrial, el gastronòmic i l’hoteler, entre d’altres. L’hem desenvolupat, l’hem presentat i ara el posem en marxa”, afirma Xavi Socías, project manager & gamification advisor del projecte MedGaims.
L’objectiu principal de la innovadora iniciativa és incrementar el nombre de turistes que rep el municipi. “Volem oferir tant a visitants com a locals una manera diferent de conèixer la història i el patrimoni de Vilanova, que sigui una gran experiència que els suposi un al·licient per visitar-nos”, assegura Olga Arnau, alcaldessa de Vilanova i la Geltrú.
La desena de jocs presentats es desenvolupen de manera presencial al municipi a través d’aplicacions mòbils, jocs de taula, guies físiques i realitat virtual. D’experiències de joc n’hi ha per a totes les edats, des de les que poden experimentar famílies amb nens petits fins a aquelles més atractives i digitals que volen captar els adolescents. Pot ser agent secret una sola persona o un grup, i també incorporar jugadors que no estiguin físicament a la vila.
Vinculats a la història.
La nova eina interactiva ha estat replicada a Jordània, Líban i Itàlia, els altres tres països que participen en el projecte europeu, i que aportaran altres jocs o propostes per protegir i promoure els recursos naturals i culturals de la Mediterrània a través de la tecnologia, la sostenibilitat i la integració social.
“Els objectius principals d’aquesta iniciativa són la promoció de la gamificació entre els gestors turístics de les destinacions, la creació d’ocupació gràcies a processos de hackató i dissenyadors de jocs externs i el proveïment de noves eines per incrementar el flux turístic”, explica Socías, que destaca que la gamificació també “ajudarà a complir un dels reptes estratègics de la ciutat: desestacionalitzar el turisme”.
Agency of Secrets és un exemple, segons Conxi Martínez, regidora d’Innovació i Empresa de la ciutat, que el territori “s’ha consolidat com un indret de promoció de l’ecosistema innovador, d’impuls de negocis TIC, dels mitjans de comunicació i de les indústries creatives”.