Economia

La Cambra recupera el projecte d’una seu al 22@

L’obra sortirà a concurs al març per uns 50 milions i estarà acabada cap al 2025

La institució modernitza la seva imatge corporativa

Reivindica la seva evolució com a entitat de referència

La Cambra de Comerç de Barcelona ha decidit recuperar el projecte d’una nova seu al districte del 22@ de Barcelona, concretament a la cruïlla de la Diagonal amb el carrer Selva de Mar. Es tracta d’una iniciativa dissenyada el 2006, sota la presidència de Miquel Valls, però que la crisi financera i els canvis substancials en el finançament de les cambres de comerç van obligar a aparcar.

Segons van explicar ahir la presidenta de la institució, Mònica Roca, i la seva directora gerent, Eva Borràs, abans de final d’any acabaran els tràmits pertinents i la posada a licitació de les obres és prevista que sigui cap al març. Un cop licitat i adjudicat, es calcula que l’edifici pot estar en funcionament al cap d’uns trenta mesos, és a dir, cap a final del 2025.

La seu disposarà de vint plantes, tretze de les quals seran ocupades per l’Ajuntament de Barcelona, probablement amb àrees relacionades amb urbanisme i mobilitat, i “prou espai per ubicar-hi entitats relacionades amb l’economia productiva”, en paraules d’Eva Borràs. La concessió a la constructora implicarà que aquesta esdevindrà arrendatària de l’espai i que la Cambra abonarà 5 milions per aquest concepte.

Paral·lelament, s’estan enllestint un seguit d’obres d’adequació de la seu de l’avinguda Diagonal entre passeig de Gràcia i rambla de Catalunya, reconvertit en un hub que aplegarà més de 200 empreses emergents. Les oficines de la Cambra es concentraran en tres plantes i la resta es destinarà a aquestes empreses i a espais de coworking i de socialització.

Aquest anunci, junt amb la presentació d’una nova imatge corporativa, van coincidir ahir amb el balanç que les responsables de la Cambra van fer de l’anomenada Estratègia Catalunya 2030/40, i amb la posada en marxa d’una campanya multimèdia amb l’eslògan La Cambra de tothom per acostar la institució a les empreses.

Mònica Roca va resumir els seus objectiu afirmant que la Cambra vol proporcionar serveis perquè el teixit productiu els visualitzi com “una entitat referent i de confiança” i d’esdevenir una entitat “innovadora, moderna, impulsora, amb projecció internacional, que creu en Catalunya com a motor d’Europa, inclusiva, socialitzadora, transmissora de coneixement i digitalment transformadora”.

En el projecte Catalunya 2030/40 hi estan implicades les tretze cambres catalanes. Entre les fites detallades per la directora gerent hi ha les més de 35.000 empreses que la Cambra ha ajudat en els últims tres anys, assessorant-les i acompanyant-les en la digitalització, el finançament i la internacionalització, entre altres accions. També s’han creat àmbits com el hub Cambra Digital, molt adreçat a autònoms i petits empresaris, el Centre de Blockchain de Catalunya, el NewSpace Economy o el hub de mobilitat sostenible. Entre els nous serveis hi ha també una prova pilot per fer compra agregada d’electricitat.

Finalment, una de les iniciatives d’aquesta etapa és l’avaluació dels eixos de progrés i benestar, indicadors que l’entitat actualitza trimestralment. Per Roca, “no tan sols és important que el país creixi i calcular-ne el PIB, sinó saber com creix en termes de progrés, benestar, sostenibilitat i resiliència”, especialment en “un entorn complex i canviant, amb fets com la pandèmia o la guerra a Ucraïna”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.