economia
AC Marca invertirà més de 30 milions en infraestructures els pròxims tres anys
AC Marca, la multinacional especialitzada en productes per a la llar, cura personal, dermocosmètica i adhesius, que enguany celebra el seu centenari, ha anunciat una inversió de més de 30 milions d’euros en diferents instal·lacions i infraestructures al llarg dels pròxims tres anys. Entre aquestes hi haurà un nou centre de R+D a Sant Llorenç d’Hortons, que allotjarà més de 70 professionals, com ara enginyers, científics, tècnics i investigadors. Amb una superfície construïda de 4.400 metres quadrats, la instal·lació exercirà com a centre tecnològic i d’investigació per a tot el grup i respon a la necessitat d’ampliar i potenciar els recursos i la tecnologia dedicats a la recerca. L’ara centenària AC Marca és una multinacional de capital familiar, amb una facturació global de gairebé 360 milions d’euros anuals, més de mil treballadors arreu del món i presència en 70 països de tots els continents. Va ser fundada el 1922 en una petita fàbrica del carrer Indústria de Barcelona per Antonio Marca Caricchio, un emprenedor de vocació industrial forjada durant els seus viatges a Alemanya. Entre les marques pròpies n’hi ha algunes d’històriques, com els tints Iberia, els insecticides Orion i el mític Norit, el primer detergent sintètic destinat a la roba delicada a l’Estat espanyol. Altres productes populars de la multinacional són les línies d’higiene personal Lactovit i Avena Kinesia i el desinfectant Sanytol, alternatiu al lleixiu. També disposa de la gamma d’adhesius de la marca Ceys.