Economia

El ‘hub’ de QEV, l’únic candidat a l’espai de Nissan

La taula de contractació decidirà aquest mes si li adjudica els terrenys

L’anomenat D-hub per a la descarbonització, liderat per QEV i Btech, que aspira a ressuscitar l’antiga Ebro i a produir vehicles elèctrics amb la marca Zeroid, és l’única candidatura que concorre al procés per a la reindustrialització de les antigues instal·lacions de Nissan. Segons havia anunciat el Consorci de la Zona Franca –que, a demanda de la taula de reindustrialització de Nissan, havia prorrogat fins a tres cops el temps per presentar candidatures–, ahir a les onze del matí finalitzava el termini de presentació de propostes. Aquestes es van limitar a la candidatura del D-hub, que és, segons el comunicat, “l’única que ha presentat la documentació requerida dins del termini i en la forma escaient”.

Ara, el procés per a l’adjudicació entra en la seva fase final, que consisteix en l’avaluació de la documentació presentada. La taula de contractació es tornarà a reunir divendres vinent, 4 de novembre, coincidint amb l’obertura del sobre B, i el 17 de novembre, amb l’obertura del sobre C, abans de publicar una resolució definitiva en funció del contingut de les pliques amb els compromisos i els detalls dels projectes. La taula, formada per un president, un secretari i set membres, espera tenir la seva resolució llesta a final de novembre.

El D-hub, que disposa d’una dotació de 107,8 milions del Perte del vehicle elèctric, ha estat la favorita després que opcions com la de la xinesa Great Wall Motors desistissin del projecte. Si s’adjudica el projecte al D-hub, gestionarà 500.000 metres quadrats d’alt valor logístic i industrial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.