Política

CONSELL D’EUROPA

El Consell d’Europa anuncia una cimera davant dels desafiaments de la guerra a Ucraïna

Se celebrarà el 16 i 17 de maig a Reykjavík

Serà la primera cimera des de la de Varsòvia del 2005 i la quarta en els 73 anys d’història de l’organització

El Con­sell d’Europa orga­nit­zarà una cimera de caps d’Estat i/o Govern dels seus països mem­bres el 16 i 17 de maig del 2023 a Reyk­javík davant els des­a­fi­a­ments que plan­teja la invasió russa d’Ucraïna per a les seves mis­si­ons de defensa dels drets humans i de l’Estat de dret.

Serà la pri­mera cimera del Con­sell d’Europa des de la de Varsòvia del 2005 i la quarta en els 73 anys d’història de l’orga­nit­zació, ha expli­cat aquest dilluns en un comu­ni­cat.

La seva con­vo­catòria res­pon a un informe rea­lit­zat per “un grup de reflexió d’alt nivell” l’octu­bre pas­sat, que va pre­sen­tar una sèrie de reco­ma­na­ci­ons per fer front als rep­tes que plan­teja la guerra a Ucraïna, en par­ti­cu­lar per a la pro­moció de la democràcia, els drets humans i l’Estat de dret.

Segons la secretària gene­ral del Con­sell d’Europa, Marija Pej­ci­no­vic Buric, la seva cele­bració arriba “en el moment oportú”, ja que “serà l’ocasió per a tots els nos­tres Estats mem­bres de rea­fir­mar la seva adhesió als valors que sos­te­nen la segu­re­tat democràtica en un moment en què el nos­tre con­ti­nent pateix una mutació ràpida”.

La pri­mera minis­tra islan­desa, Katrín Jakobsdóttir, com a amfi­tri­ona, ha asse­nya­lat que és “un gran honor” aco­llir aquesta cimera i que el seu país “està con­vençut que el Con­sell d’Europa té un rol essen­cial com a guardià dels drets humans, de la democràcia i de l’Estat de dret”.

El Con­sell d’Europa ha con­dem­nat des de l’inici la invasió russa d’Ucraïna, que defi­neix com “una agressió injus­ti­fi­cada i no pro­vo­cada”, fet que va por­tar a l’exclusió de Rússia al març.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.