Política

qatargate

L’Eurocambra inicia el procés per aixecar la immunitat a dos eurodiputats implicats en el Qatargate

La institució també comença el suplicatori contra dues membres més per un suposat frau en els diners assignats

La pre­si­denta de l’Euro­cam­bra, Roberta Met­sola, ha tras­lla­dat aquest dilluns al ple la sol·lici­tud de les auto­ri­tats judi­ci­als bel­gues per aixe­car la immu­ni­tat a l’euro­di­pu­tat belga Marc Tara­be­lla i l’italià Andrea Coz­zo­lino en el marc de la inves­ti­gació sobre els supo­sats sub­orns de Qatar i el Mar­roc.

En paral·lel, la ins­ti­tució també ha ini­ciat el procés per reti­rar, a petició de la fis­ca­lia euro­pea, la pro­tecció par­la­mentària a les euro­di­pu­ta­des gre­gues Maria Spy­raki i Eva Kaili. Mal­grat que Kaili es troba en presó pre­ven­tiva i impu­tada pel Qatar­gate, la petició d’aixe­car-li la immu­ni­tat, com en el cas d’Spy­raki, està rela­ci­o­nada amb uns supo­sats fraus en els diners assig­nats, con­cre­ta­ment la remu­ne­ració dels assis­tents.

Ara, les qua­tre sol·lici­tuds de reti­rada de la immu­ni­tat es tras­lla­da­ran al comitè d’Afers Jurídics de l’Euro­cam­bra, que haurà de pre­sen­tar una pro­posta de decisió. El cas es pre­sen­tarà en una reunió del comitè, que haurà de desig­nar un ponent i cele­brar una audiència. Després, el pro­jecte d’informe sobre la petició refe­rent a la immu­ni­tat serà deba­tut i votat en comitè i poste­ri­or­ment al ple.

Met­sola ja va anun­ciar a prin­ci­pis de gener l’inici del pro­ce­di­ment urgent per sus­pen­dre la immu­ni­tat dels dos euro­di­pu­tats a petició de les auto­ri­tats judi­ci­als bel­gues, però ha estat ara quan ho ha comu­ni­cat al ple, un movi­ment neces­sari perquè s’iniciï el procés.

Davant les inves­ti­ga­ci­ons per la supo­sada trama de sub­orns i en plena revisió de les nor­mes de la cam­bra per evi­tar pos­si­bles nous casos de cor­rupció, la pre­si­denta de l’Euro­cam­bra ha dema­nat als ser­veis i els comitès donar pri­o­ri­tat a aques­tes sol·lici­tuds. “Això és l’inici, no el final. Començarem amb les mesu­res que es puguin imple­men­tar ràpida­ment”, ha asse­gu­rat Met­sola en referència als can­vis en les nor­mes. Entre les mesu­res pro­po­sa­des per Met­sola hi ha més con­trols sobre les por­tes giratòries, decla­ra­ci­ons d’interes­sos finan­cers dels euro­di­pu­tats i més con­trols sobre les tro­ba­des amb repre­sen­tants de ter­cers països, entre d’altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.