Societat

L’onada de fred fa caure les temperatures per sota dels 0ºC a la costa i dels –9ºC a l’interior

Destaquen les glaçades a la línia de costa, com els -4 ºC de Viladecans, Cunit (-3,7 ºC), Malgrat (-2,6 ºC) o el Port de Barcelona (-1,9 ºC)

La forta ventada ha impedit mínimes més baixes als dos extrems del país i a comarques de Ponent

L’onada de fred que afecta Cata­lu­nya ha fet caure les tem­pe­ra­tu­res aquesta nit i mati­nada per sota dels 0ºC a la costa i dels -9ºC a l’inte­rior. La forta ven­tada –amb rat­xes d’entre 50 i 80 km/h- ha impe­dit mínimes més bai­xes als dos extrems del país i en algu­nes comar­ques de Ponent.

Des­ta­quen regis­tres a tocar de mar com els -4ºC de Vila­de­cans, els -3,7ºC de Cunit, els -2,6ºC de Mal­grat de Mar o els -1,9ºC del Port de Bar­ce­lona-ZAL Prat, segons les dades de les esta­ci­ons automàtiques del Mete­o­cat.

A les comar­ques cen­trals i d’inte­rior, els termòmetres s’han des­plo­mat fins als -9ºC a Sant Julià de Vila­torta, els -8,6ºC a Gui­xers, els -8,2ºC a Vic, els -7,9ºC a Orís, els -7,7ºC a Car­dona o els 7,3ºC a Sant Sal­va­dor de Guar­di­ola.

A alta mun­ta­nya, el torb és el gran pro­ta­go­nista amb tem­pe­ra­tu­res que oscil·len entre els -10ºC i els -15ºC (-15,5ºC a la Bonai­gua i -14,8ºC a Sas­seuva, a la Val d’Aran).

Pro­tecció Civil reco­mana molta prudència en la mobi­li­tat en cas de tro­bar gel a la calçada i també extre­mar les pre­cau­ci­ons amb els apa­rells de cale­facció als habi­tat­ges, garan­tint sem­pre una cor­recte ven­ti­lació.

Pro­tecció Civil manté l’alerta per onada de fred a gran part de Cata­lu­nya i ha dema­nat als muni­ci­pis que infor­min al Cen­tre de Coor­di­nació Ope­ra­tiva de Cata­lu­nya (CECAT) dels espais que tenen habi­li­tats per a aco­llir les per­so­nes que ho neces­si­tin i també que acti­vin els pro­ce­di­ments i con­ve­nis que dis­po­sin per a aquesta situ­ació.

Bar­ce­lona ja ha acti­vat l’ope­ració fred en fase d’alerta i ha habi­li­tat 262 pla­ces addi­ci­o­nals per aco­llir per­so­nes que neces­si­tin un lloc on per­noc­tar. Des del pas­sat 1 de desem­bre s’han atès 350 per­so­nes. D’aques­tes, 287 eren homes i 63 dones.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.