Oportunitat per donar visibilitat a les solucions tecnològiques
A l’agenda del MWC, hi figura, com en cada edició, l’ Open Innovation Challenge , organitzat per ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del govern català, en el marc del MWC i de les activitats del projecte Enterprise Europe Network, la xarxa global més gran de suport empresarial.
L’Open Innovation Challenge és un esdeveniment que es basa en trobades internacionals B2B entre tots els agents de l’ecosistema d’innovació: corporacions, inversors i proveïdors de solucions o tecnologies. Aquestes reunions són una bona oportunitat per a les start-up que ofereixen una solució disruptiva a qualsevol dels reptes que plantegen les companyies participants.
En l’edició d’enguany, grans corporacions i fons d’inversió tornaran a ser al congrés de telefonia mòbil per participar en aquest esdeveniment, amb l’objectiu de trobar les millors solucions innovadores per resoldre els seus reptes tecnològics. Entre d’altres, esperen integrar enguany la tecnologia més innovadora o invertir en noves solucions tecnològiques firmes com ara Astrazeneca, EDF, Grup Planeta, Samsung, Vestel, Ikea, Alstom, Abertis, Oppo, Applus o Agbar.
Per participar-hi, tant les start-up com els proveïdors de tecnologia han d’ inscriure’s prèviament, revisar els reptes de les empreses i els inversors participants, comprovar que l’empresa, el centre tecnològic o l’star-up reuneix les condicions per a algun dels reptes i sol·licitar una reunió virtual o presencial. Les empreses i els inversors revisaran les sol·licituds i si la solució presentada els resulta atractiva, acceptaran la reunió. Les trobades presencials es faran al recinte Firal Gran Via de l’Hospitalet, seu del MWC a Barcelona, del 27 de febrer a l’1 de març, mentre que les que es duguin a terme de manera virtual es faran entre el 6 i el 10 de març.
Els reptes que enguany volen trobar solució se centren en IoT, fintech, 5G, AI, healthcare, mobility & logistics, indústria 4.0, deep tech, economia circular i sostenibilitat.