Política

El Tribunal de Comptes es nega a rebaixar la condemna pel 9-N

Desestima, per unanimitat, el recurs contra la liquidació d’interessos que hi havien presentat els afectats

Es manté la multa de 5 milions d’euros per les despeses de la consulta

Els con­dem­nats per l’orga­nit­zació de la con­sulta del 9-N no veu­ran rebai­xada la sanció de gai­rebé 5 mili­ons d’euros que se’ls va impo­sar perquè el Tri­bu­nal de Comp­tes ha desoït el recurs que els afec­tats van inter­po­sar i que dema­nava modi­fi­car el càlcul de la liqui­dació d’interes­sos de la con­demna econòmica. Segons informa l’agència ACN, la sala de justícia del tri­bu­nal ha rebut­jat per una­ni­mi­tat el recurs d’apel·lació que dema­nava la rebaixa i que havia impul­sat l’excon­se­ller de Pre­sidència Fran­cesc Homs. A més de l’excon­se­ller, també esta­ven inclo­sos en la con­demna l’expre­si­dent de la Gene­ra­li­tat Artur Mas, l’exvi­ce­pre­si­denta Joana Ortega i l’excon­se­llera d’Ense­nya­ment Irene Rigau, entre altres exalts càrrecs del govern. Homs havia dema­nat que la quan­ti­tat de la con­demna es reduís uns 400.000 euros, ja que, argu­men­tava, els interes­sos no s’havien cal­cu­lat cor­rec­ta­ment.

El 2018 el Tri­bu­nal de Comp­tes, que farà pública la inter­lo­cutòria amb els seus argu­ments en els pròxims dies, va con­dem­nar els màxims res­pon­sa­bles del govern català a abo­nar 4.946.788,16 euros per les des­pe­ses que con­si­de­rava que s’havien rea­lit­zat per orga­nit­zar la con­sulta sobi­ra­nista del 9 de novem­bre del 2014. L’any següent hi va afe­gir 41.831,95 euros més per incloure par­ti­des de des­pe­ses que el tri­bu­nal no havia comp­ta­bi­lit­zat en un prin­cipi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.