La Síndica veu “resultats positius” en el pacte contra la segregació escolar
Confirma que el problema s’ha reduït en un 28% en els municipis que hi estan adscrits
Alerta que “cal continuar treballant” i intensificar els esforços allà on hi ha més incidència
El pacte contra la segregació escolar, impulsat pel Síndic de Greuges i el Departament d’Educació ara fa quatre anys i signat per 177 municipis, està obtenint “resultats positius”. Així ho ha valorat la Síndica de Greuges, Esther Giménez-Salinas. La Síndica ha afirmat que des de la signatura, la segregació escolar interna a les poblacions adherides s’ha reduït més d’un 28%. Amb tot, la institució creu que cal continuar treballant, perquè “encara queda per revertir tres quartes parts dels desequilibris existents”, segons informa l’ACN. Per aquest motiu, la Síndica ha instat a “intensificar esforços” allà on el problema sigui més important.
Tot plegat s’ha exposat durant la tercera reunió de seguiment del pacte, en què també ha estat pressent el conseller d’Educació, Josep González Cambray.
El pacte estipula que la lluita contra la segregació escolar requereix la implicació de tots els agents de la comunitat educativa, sense excepció, des dels responsables polítics fins a les direccions dels centres, el personal docent i les famílies. Amb tot, les actuacions previstes afecten fonamentalment els responsables de desenvolupar la planificació educativa i de gestionar i prestar directament el Servei d’Educació de Catalunya, el Departament d’Educació, les administracions locals, les entitats municipalistes i les titularitats dels centres sufragats amb fons públics.
Segons les dades de la Sindicatura de Greuges, més de dues terceres parts de municipis de més de 5.000 habitants, és a dir, un 68% han reduït els nivells de segregació escolar des de l’aprovació del pacte, però en una tercera part aquests nivells han augmentat.
Giménez-Salinas, s’ha mostrat preocupada per “la crisi econòmica que s’albira”, que, al seu parer, “introduirà un nou element de desigualtat” al repte dels centres de garantir el desenvolupament educatiu del seu alumnat en condicions d’igualtat d’oportunitats.