Educació

Educació unificarà els protocols contra el bullying i obrirà un registre de casos

A partir del curs que ve incorporarà la figura del coordinador de convivència a tots els centres i formarà tots els alumnes de 1r d’ESO sobre l’assetjament

El Depar­ta­ment d’Edu­cació ha pre­sen­tat aquest dimarts noves mesu­res per llui­tar con­tra l’asset­ja­ment esco­lar que s’apli­ca­ran a par­tir del curs que ve i que con­tem­pla l’incre­ment de més recur­sos. Con­sis­tei­xen en uni­fi­car els pro­to­cols d’asset­ja­ment exis­tents en un de sol, la cre­ació d’una nova figura de coor­di­na­dor de coe­du­cació, con­vivència i benes­tar -seran docents dels cen­tres- a totes les esco­les i ins­ti­tuts, l’ober­tura d’un regis­tre de casos i la for­mació de tots els alum­nes de 1r d’ESO. A més, cada cen­tre haurà de tenir refe­rents de con­vivència entre l’alum­nat.

L’anunci s’ha fet durant la cele­bració de la jor­nada Obrim els ulls davant l’asset­ja­ment esco­lar, coin­ci­dint amb el Dia inter­na­ci­o­nal con­tra l’asset­ja­ment esco­lar, i en col·labo­ració amb orga­nit­za­ci­ons com Uni­cef o Save the Chil­dren.

El con­se­ller d’Edu­cació, Josep Gonzàlez-Cam­bray, ha remar­cat, segons informa l’ACN, la importància d’un “canvi de mirada” davant l’asset­ja­ment esco­lar a l’admi­nis­tració, als cen­tres edu­ca­tius i a les famílies, però també ha avi­sat que “no n’hi ha prou”. Ha recor­dat que l’escola és “el reflex de la soci­e­tat” i que encara que no agradi “el bullying exis­teix”. “Casos com el de Sallent han posat aquest debat al cen­tre i hem d’apro­fi­tar el moment per veure què estem fent i estu­diar què podem millo­rar”, ha des­ta­cat.

El depar­ta­ment reforçarà els dos pro­gra­mes que dis­posa de sen­si­bi­lit­zació envers l’asset­ja­ment: el pro­grama de pre­venció #aquíprou­bullying i l’Enfo­ca­ment Res­tau­ra­tiu Glo­bal (ERG), garan­tint que tots els cen­tres hagin fet for­mació en pre­venció de l’asset­ja­ment els pròxims dos cur­sos.

El pri­mer dels pro­gra­mes s’emmarca en el Pro­jecte de Con­vivència i posa a l’abast dels cen­tres la for­mació, estratègies i recur­sos per ela­bo­rar un pro­jecte de pre­venció, detecció i inter­venció davant l’asset­ja­ment. Ho fa amb la par­ti­ci­pació de tota la comu­ni­tat esco­lar, espe­ci­al­ment de l’alum­nat qui actuarà com obser­va­dor i agent actiu, i actu­al­ment compta amb la par­ti­ci­pació de 262 cen­tres. De la seva banda, l’ERG pro­por­ci­ona recur­sos i for­mació per pro­moure la res­posta posi­tiva al con­flicte, la repa­ració de danys i la res­tau­ració de rela­ci­ons en el marc del pro­jecte de con­vivència de cen­tre. Actu­al­ment hi par­ti­ci­pen 170 cen­tres.

Un únic pro­to­col

La con­se­lle­ria també ha anun­ciat la uni­fi­cació dels pro­to­cols d’asset­ja­ment, amb l’objec­tiu de sim­pli­fi­car la tasca a les direc­ci­ons de cen­tres i als docents. Edu­cació ajun­tarà en un únic pro­to­col els qua­tre exis­tents: Asset­ja­ment i Cibe­ras­set­ja­ment, Violència mas­clista, Odi i dis­cri­mi­nació, i LGBTI. D’aquesta manera, quan cal­gui acti­var un pro­to­col, con­sul­tar-ne els cir­cuits d’inter­venció o conèixer els recur­sos exis­tents, els pro­fes­si­o­nals dis­po­sa­ran d’un únic marc comú que els faci­li­tarà i agi­lit­zarà la feina.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.