Gran angular

Voler sonar més compacte

Fins a 50 milions és el volum de negoci dels associats al Barcelona Music Tech Hub, que aplega 46 empreses que ocupen 500 persones

La indústria musical, entesa com un gran magma que aplega proveïdors d’instruments i tota mena de maquinari del so, el programari en l’era plena de la música digital i l’ampli ventall de serveis que la música fa servir, sempre ha estat rica de propostes a Catalunya. Però calia compactar-se com a sector, i això cobeja el Barcelona Music Tech Hub, que vol fomentar sinergies entre empreses i inversors i esperonar la innovació, ja que el sector de la música encara no ha clos la transició digital.

Com diu el president de l’associació, José Luis Zagazeta, “el sector és molt ampli, complex i massa fragmentat, cosa que li ha impedit tenir el poder que hauria de tenir”. Què li poden atorgar noms com Bmat, un veritable sistema operatiu musical; Sònar, el gran festival global de músiques avançades; Odisei Music, que ha dissenyat un saxo electrònic mini; SonoSuite, plataforma que ajuda segells i distribuïdors a llançar els seus catàlegs i gestionar drets; Iridis Care, que ofereix teràpia de so per combatre l’estrès, etc. Tot un reguitzell de propostes que el nou hub vol que en els anys a venir teixeixin una xarxa per compartir coneixement.

“La indústria musical ha estat la primera a digitalitzar-se, un procés que ha fet que en els darrers vint anys apareguessin molts actors en l’entorn d’internet, però la seva tasca ha estat massa invisibilitzada, i per això calia un clúster estratègic.” L’ambició del hub, després de cartografiar fil per randa el sector, és que sigui un pol d’atracció al sud d’Europa. Zagazeta, com tots els actors del sector, és plenament conscients que la música serà a l’avançada de l’economia creativa: “Volem que vingui cap a nosaltres l’ona expansiva d’aquesta explosió, tot allò nou que s’esdevingui en intel·ligència artificial, Web3, etc.” Innovació que ha de servir per “posar el músic, la baula més feble de la cadena, al centre, i solucions com la Web3 poden contribuir a retornar als músics la seva importància i que gaudeixin d’una remuneració més justa”.

Des del clúster també es vol interpel·lar el regulador: “En la qüestió dels impostos, l’administració ha de veure que un músic no treballa només quan està a dalt de l’escenari. Cal avançar en l’estatut de l’artista.” I d’altra banda, que avançar no ens faci retrocedir: “La intel·ligència artificial en música s’ha de regular si no volem que hi hagi fraus.”

Un dels eixos que seran fonamentals en l’activitat del hub serà seduir el capital. “En aquest sector és habitual que es facin inversions en fases prèvies al capital llavor, i voldríem que es fessin rondes de finançament més grans. Voldríem canalitzar recursos específicament en music tech per poder exportar al món eines i solucions de les nostres empreses”, explica Zagazeta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.