Gran angular

Voler sonar més compacte

Fins a 50 milions és el volum de negoci dels associats al Barcelona Music Tech Hub, que aplega 46 empreses que ocupen 500 persones

La indústria musi­cal, entesa com un gran magma que aplega proveïdors d’ins­tru­ments i tota mena de maqui­nari del so, el pro­gra­mari en l’era plena de la música digi­tal i l’ampli ven­tall de ser­veis que la música fa ser­vir, sem­pre ha estat rica de pro­pos­tes a Cata­lu­nya. Però calia com­pac­tar-se com a sec­tor, i això cobeja el Bar­ce­lona Music Tech Hub, que vol fomen­tar siner­gies entre empre­ses i inver­sors i espe­ro­nar la inno­vació, ja que el sec­tor de la música encara no ha clos la tran­sició digi­tal.

Com diu el pre­si­dent de l’asso­ci­ació, José Luis Zaga­zeta, “el sec­tor és molt ampli, com­plex i massa frag­men­tat, cosa que li ha impe­dit tenir el poder que hau­ria de tenir”. Què li poden ator­gar noms com Bmat, un veri­ta­ble sis­tema ope­ra­tiu musi­cal; Sònar, el gran fes­ti­val glo­bal de músiques avançades; Odi­sei Music, que ha dis­se­nyat un saxo electrònic mini; Sono­Suite, pla­ta­forma que ajuda segells i dis­tribuïdors a llançar els seus catàlegs i ges­ti­o­nar drets; Iri­dis Care, que ofe­reix teràpia de so per com­ba­tre l’estrès, etc. Tot un reguit­zell de pro­pos­tes que el nou hub vol que en els anys a venir tei­xei­xin una xarxa per com­par­tir conei­xe­ment.

“La indústria musi­cal ha estat la pri­mera a digi­ta­lit­zar-se, un procés que ha fet que en els dar­rers vint anys apa­re­gues­sin molts actors en l’entorn d’inter­net, però la seva tasca ha estat massa invi­si­bi­lit­zada, i per això calia un clúster estratègic.” L’ambició del hub, després de car­to­gra­fiar fil per randa el sec­tor, és que sigui un pol d’atracció al sud d’Europa. Zaga­zeta, com tots els actors del sec­tor, és ple­na­ment cons­ci­ents que la música serà a l’avançada de l’eco­no­mia cre­a­tiva: “Volem que vin­gui cap a nosal­tres l’ona expan­siva d’aquesta explosió, tot allò nou que s’esde­vin­gui en intel·ligència arti­fi­cial, Web3, etc.” Inno­vació que ha de ser­vir per “posar el músic, la baula més feble de la cadena, al cen­tre, i solu­ci­ons com la Web3 poden con­tri­buir a retor­nar als músics la seva importància i que gau­dei­xin d’una remu­ne­ració més justa”.

Des del clúster també es vol inter­pel·lar el regu­la­dor: “En la qüestió dels impos­tos, l’admi­nis­tració ha de veure que un músic no tre­ba­lla només quan està a dalt de l’esce­nari. Cal avançar en l’esta­tut de l’artista.” I d’altra banda, que avançar no ens faci retro­ce­dir: “La intel·ligència arti­fi­cial en música s’ha de regu­lar si no volem que hi hagi fraus.”

Un dels eixos que seran fona­men­tals en l’acti­vi­tat del hub serà seduir el capi­tal. “En aquest sec­tor és habi­tual que es facin inver­si­ons en fases prèvies al capi­tal lla­vor, i voldríem que es fes­sin ron­des de finançament més grans. Voldríem cana­lit­zar recur­sos específica­ment en music tech per poder expor­tar al món eines i solu­ci­ons de les nos­tres empre­ses”, explica Zaga­zeta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.