Emprenedors

Consultors que fan aterrar idees

ActioGlobal acompanya multinacionals per fer, dels grans plans, missions

Molt sovint, els plans estratègics a les empreses acaben quedant-se en una grandiloqüent presentació del director general o el directiu intermedi. Malgrat que les grans empreses destinen alts pressupostos per definir noves línies d’acció o de negoci, fallen a l’hora d’executar les iniciatives. Decisions concretes com quin és el perfil professional més oportú per liderar els canvis o en quins terminis s’han de portar a terme, queden enlaire, i aleshores el gran projecte no passa de ser això, un projecte.

Jonathan Escobar, director general d’ActioGlobal, ho va identificar i patir al llarg de la seva trajectòria professional en grans multinacionals. “Anava veient com als grans plans estratègics de les empreses els faltaven pautes per aterrar, i sense definir qui i com es concretaven, acabaven morint en un calaix, malgrat tots els recursos destinats per elaborar-los. Aquesta ineficiència em cremava”, recorda.

Així que l’any 2021 Escobar va decidir deixar de ser un directiu dins d’una multinacional i va adquirir la consultora ActioGlobal per transformar-la en una firma que acompanyi les empreses a convertir les idees en realitat.

Avui dia facturen 4 milions i són un equip de vint persones, el 70% de les quals són dones que treballen en remot i que ajuden grans empreses a guanyar agilitat. “D’alguna manera, aspirem a startupitzar les multinacionals perquè les seves estructures puguin adaptar-se a cada repte que se’ls presenta”, afegeix Escobar.

Justament pel fet d’estar ben connectats a l’univers de les empreses de nova creació i a la tecnologia, ActioGlobal ha creat un fons de venture capital per finançar empreses i acompanyar-les en el seu creixement. En poc més d’un any de vida, ja han injectat 200.000 euros a tres firmes –Nootric, Quixotic360 i Campogrande– que pertanyen a sectors ben diferents, però amb fort contingut tecnològic. “El futur d’ActioGlobal depèn de la tecnologia, i per assolir-lo hem considerat que cal apostar per noves firmes ”, diu.La firma ha nascut amb visió global i factura el 53% a l’exterior. El seu model d’internacionalització està basat en començar a través de les filials de les grans companyies i escalar al conjunt del grup. “Hem aconseguit un projecte per al grup Pepsico mundial, a través de la filial amb seu a Catalunya, pel que competíem amb la 4rta consultora més gran del món”, explica orgullós Escobar.La història de Jonhatan Escobar com a emprenedor està lligada a la perseverança. Nascut a l’Hospitalet al si d’una família humil, va haver de deixar els estudis per poder ajudar econòmicament a casa. Mentre treballava netejant màquines a una empresa industrial, es mirava la feina dels enginyers i somiava en convertir-se en un d’ells.Sense deixar el contracte d’operari es va reincorporar al món educatiu i es va acabar convertint en enginyer. “Al llarg de la meva trajectòria professional se m’han donat diferents oportunitats per creixer i sempre les he aprofitat amb molt d’esforç”, explica. Escobar va acabar sent director general de l’empresa que ara té en propietat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.