Arts escèniques

L’Institut del Teatre representarà Catalunya a la Quadrienial d’Escenografia de Praga

L’edició d’aquest any tindrà lloc el 19 de juny

L’Ins­ti­tut del Tea­tre de Bar­ce­lona repre­sen­tarà Cata­lu­nya a la Qua­dri­en­nal d’Esce­no­gra­fia de Praga 2023 que tindrà lloc del 8 al 18 de juny a la capi­tal de la República Txeca. Ho farà de la ma de l’Ins­ti­tut Ramon Llull amb dues ins­tal·laci­ons que pre­sen­tarà a con­curs a les expo­si­ci­ons Països i Regi­ons i Estu­di­ants, dues de les sec­ci­ons més impor­tants i pres­ti­gi­o­ses del cer­ta­men. També por­ta­ran una maqueta a la secció de Frag­ments II i una con­ferència. Les ins­tal·laci­ons que es pre­sen­ten s’han ges­tat a par­tir del con­cepte “rar”, l’eix temàtic esta­blert aquest any per la Qua­dri­en­nal de Praga d’enguany. Aquesta és la ter­cera vegada que Cata­lu­nya par­ti­cipa a l’expo­sició inter­na­ci­o­nal d’esce­no­gra­fia més impor­tant del món.

Els comis­sa­ris del fes­ti­val a Cata­lu­nya i pro­fes­sors de l’Escola Supe­rior d’Art Dramàtic (ESAD), Marta Rafa i Pau Masaló, han expli­cat que a més de seguir la temàtica pro­po­sada pel fes­ti­val, els dos equips cre­a­tius de com­pe­tició han hagut d’incor­po­rar al pro­jecte la relació entre el cos i el ves­tu­ari escènic com a “gene­ra­dor de relat i epi­cen­tre de l’acció”, ha apun­tat Rafa. La comissària ha expli­cat que final­ment els autors han tre­ba­llat amb l’absència del cos, un perquè l’ha encar­nat el públic i l’altre per refle­xi­o­nar sobre l’absència d’aquest.

A la secció Països i Regi­ons pre­sen­ten la ins­tal·lació Crop, cre­ada pels escenògrafs i figu­ri­nis­tes Albert Pas­cual i Car­lota Ricart, i per la direc­tora escènica i dra­ma­turga Raquel Cors, que pro­posa a l’espec­ta­dor un futur més enllà del 2053. Pas­cual ha expli­cat que el tre­ball pre­senta les res­tes arqueològiques del Tea­tre Naci­o­nal de Cata­lu­nya, del qual només que­den teles en dife­rents estats de com­po­sició i on estan crei­xent plan­tes herbàcies, fongs i bac­te­ris.

L’objec­tiu del pro­jecte és “con­vi­dar a refle­xi­o­nar sobre qui­nes vides han habi­tat aques­tes peces de ves­tu­ari, qui­nes les habi­ten actu­al­ment i qui­nes les habi­ta­ran en un futur”, ha apun­tat Pas­cual L’artista Sara de Ubi­eta, que ha col·labo­rat en el trac­ta­ment de tei­xits, farà dos tallers per expli­car els trac­ta­ments tèxtils que s’han uti­lit­zat.

El cant de la Sibil·la és el títol de la pro­posta de Quim Pal­mada, Pol Roig i Mireia Sin­tes, alum­nes de l’Escola Supe­rior d’Art Dramàtic (ESAD) de l’Ins­ti­tut del Tea­tre,, que es pre­senta a la secció Estu­di­ants’. Es basa en la figura de la pito­nissa Sibil·la, que ve a anun­ciar la fi del món. “L’objec­tiu és obrir debat de com serà aquesta fi del món” tot fugint del dogma cristià, ha apun­tat Sin­tes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.