El Port de Barcelona obre les portes de l’Índia a les empreses catalanes
L’entitat durà a terme una missió empresarial al país asiàtic a l’octubre per reforçar els vincles comercials i les relacions institucionals, i facilitar l’entrada a aquell mercat d’empreses importadores i exportadores i del sector logístic
El Port de Barcelona celebrarà, entre els dies 16 i 18 d’octubre, una missió empresarial a l’Índia que es desenvoluparà a Bombai, la ciutat més gran del país i la capital comercial i cultural. Aquest viatge té com a objectiu facilitar l’entrada a aquest mercat a empreses importadores i exportadores, així com a companyies del sector logístic, propiciar noves oportunitats de negoci i reforçar les relacions institucionals amb les autoritats índies.
A més de facilitar les reunions bilaterals entre empreses, durant la missió empresarial es desenvoluparan seminaris temàtics centrats en l’àmbit duaner, de la innovació i de la formació, que comptaran amb la presència de figures rellevants en la matèria del país de destinació. El viatge inclou, a més, una visita al Port de Bombai, un dels més importants del país, amb qui el Port de Barcelona manté una relació comercial destacable que s’ha anat incrementant en els darrers anys, fins arribar a un intercanvi de 41.000 tones de mercaderies el 2022.
El Port de Barcelona i la Comunitat Portuària tenen una àmplia experiència en l’organització d’aquest tipus de viatges comercials i institucionals. De fet, aquesta serà la missió número 25 que organitza l’enclavament català, de les quals, moltes han tingut com a destinació l’Àsia: Tailàndia (2022), Corea (2021), el Japó (2019) i el Vietnam (2018) són alguns exemples de missions celebrades els darrers anys.
Aquest any, l’elecció per part de la Comunitat Portuària de Barcelona de l’Índia com a destinació per a la missió empresarial respon a raons de pes: és la cinquena economia del món i exerceix la presidència de torn del G-20; s’ha convertit fa poques setmanes en el país més poblat del món, amb més de 1.428 milions d’habitants, superant la Xina, i té una gran importància geoestratègica, amb moltes de les grans rutes marítimes internacionals passant pels seus ports. A més, corporacions multinacionals de la rellevància d’Apple han començat a traslladar part de la seva producció a l’Índia, cosa que fa preveure que es converteixi en un dels grans pols manufacturers del món en pocs anys, i algunes previsions assenyalen que el 2029 es convertirà en la tercera economia del planeta.
A tot això cal sumar-hi que l’Índia és un país amb una població molt jove, fet que, unit al creixement econòmic ràpid, contribueix a l’increment del consum i al desenvolupament de la innovació.
L’Índia és una destinació molt interessant i el moment és molt oportú per fer créixer l’interès pels nostres productes i incrementar les relacions comercials del nostre país. La logística és clau per garantir els fluxos internacionals de comerç i garantir el dia a dia de les persones. Per això, és indispensable establir relacions entre els orígens i les destinacions de les cadenes de subministrament, garantint-ne la transparència i l’agilitat. El coneixement mutu permet afrontar de manera més àgil i segura les diferents disrupcions que puguin sorgir en un escenari global incert. I no hi ha dubte que accions com aquestes missions empresarials contribueixen a aprofundir en aquest coneixement. Les empreses interessades a participar en la missió empresarial a l’Índia trobaran més informació, així com el formulari d’inscripció a: https://www.portdebarcelona.cat/es/web/comunitat-portuaria/missio-2023 .