Política

Els governs català i espanyol signen el protocol de la B-40

Els governs català i espa­nyol han sig­nat aquest diven­dres el pro­to­col que ha de garan­tir la redacció i el finançament per a fer rea­li­tat la Ronda Nord de la B-40 (que ha d’unir Ter­rassa, Saba­dell i Cas­te­llar del Vallès) i la trans­ferència de més de 900 mili­ons per a poder fer obres d’infra­es­truc­tu­res. Amb tot, el pro­to­col s’ha sig­nat sense acla­rir si la via serà d’alta capa­ci­tat o no. Ara s’obre un ter­mini de qua­tre mesos per sig­nar els con­ve­nis, a la tar­dor, i els càlculs de les inter­ven­ci­ons, segons informa ACN, és d’uns 200 mili­ons d’euros.

“Amb l’acord que he sig­nat avui hem acon­se­guit que Cata­lu­nya rebi 914 mili­ons que es podran des­ti­nar a actu­a­ci­ons arreu del ter­ri­tori”, ha asse­nya­lat la con­se­llera de Ter­ri­tori, Ester Cape­lla. “Ens per­metrà fer millo­res, del tot necessàries per a l’equi­tat ter­ri­to­rial”, ha afe­git en un comu­ni­cat. Cape­lla, en decla­ra­ci­ons als mit­jans, ha remar­cat que no hi ha un calen­dari fixat per a l’exe­cució de la Ronda Nord, tot i que des del minis­teri de Trans­port, Mobi­li­tat i Agenda Urbana, que encapçala Raquel Sánchez, s’ha remar­cat que la firma esta­bleix “el marc perquè les dues admi­nis­tra­ci­ons col·labo­rin en la redacció dels estu­dis i pro­jec­tes i en l’exe­cució de les obres”. Així, la Gene­ra­li­tat ha de redac­tar l’estudi infor­ma­tiu i el pro­jecte, que “hau­ran de ser apro­vats pel minis­teri”.

La Gene­ra­li­tat va anun­ciar diu­menge els dos acords, però l’Advo­ca­cia de l’Estat encara havia de vali­dar el con­tin­gut dels pro­to­cols, segons informa Efe. Un cop obtin­gut el llum verd, Sánchez i Cape­lla han sig­nat el pro­to­col de forma telemàtica.

La Ronda Nord i els com­pro­mi­sos per 914 mili­ons s’exe­cu­ta­ran mit­jançant comanda de gestió, és a dir, l’exe­cu­tiu esta­tal posarà els diners i la Gene­ra­li­tat exe­cu­tarà les obres. Així, es des­ti­na­ran 384 mili­ons per a la C-32; 250 mili­ons per a acces­sos de l’AP-7 i l’AP-2; 260 mili­ons per a l’ano­me­nat Eix Piri­nenc (la N-260); i 20 mili­ons per als dos inter­can­vi­a­dors fer­ro­vi­a­ris entre la línia del Metro del Vallès dels Fer­ro­car­rils de la Gene­ra­li­tat de Cata­lu­nya (FGC) i l’R8 de Roda­lies Renfe a Vol­pe­lle­res i l’Hos­pi­tal Gene­ral.

“Paper mullat”, si hi ha canvi a la Mon­cloa

Amb tot, el que se signa, segons informa Efe, són pro­to­cols -com­pro­mi­sos polítics- i no con­ve­nis -tràmit admi­nis­tra­tiu-, a causa de la pro­xi­mi­tat de les elec­ci­ons gene­rals, cosa que no per­me­tia tan­car els pro­ces­sos admi­nis­tra­tius a temps, ja que els con­ve­nis han de pas­sar dues vega­des pel Con­sell de Minis­tres. De manera que un even­tual canvi de color a la Mon­cloa pot dei­xar en paper mullat el que s’ha acor­dat.

Pre­ci­sa­ment sobre aquesta qüestió, Cape­lla ha con­fiat que el govern espa­nyol acabi abo­nant els 914 mili­ons mal­grat un pos­si­ble canvi d’exe­cu­tiu. “El govern de l’Estat sap com ha de fer les trans­ferències, no li he de dir jo”, ha asse­nya­lat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.