Política

La fiscalia demana fins a dos anys de presó per a dos manifestants anti-Vox de Valls

Els acusats haurien colpejat els mossos a Valls el febrer del 2021 en un acte contra l’extrema dreta i van ser arrestats mesos després

Petició dura de la fis­ca­lia con­tra dos inde­pen­den­tis­tes que es van mani­fes­tar con­tra Vox a Valls el febrer de l’any 2021, abans de les elec­ci­ons al Par­la­ment de Cata­lu­nya del 14-F. El minis­teri fis­cal demana un any i mig i dos anys de presó per a dos acti­vis­tes per haver col­pe­jat mos­sos d’esqua­dra en una pro­testa con­tra un acte política de la for­mació d’extrema dreta, segons argu­menta. En l’escrit d’acu­sació, que recull l’ACN, s’asse­nya­len els càrrecs d’atemp­tat a l’auto­ri­tat i lesi­ons lleus dels quals s’acusa els dos impli­cats en un inci­dent con­tra agents de la Brimo. La titu­lar del jut­jat d’ins­trucció número 3 de Valls els va pro­ces­sar per desor­dres públics i els inves­ti­gats van rebre diven­dres pas­sat la noti­fi­cació de l’ober­tura del judici oral i la petició del fis­cal. Les enti­tats inde­pen­den­tis­tes en recla­men la seva abso­lució i denun­cien que és una causa repres­siva.

Aquest escrit d’acu­sació deta­lla que els inves­ti­gats hau­rien llançat ous i altres objec­tes als sim­pa­tit­zants ultra­dre­tans i hau­rien pro­fe­rit insults con­tra ells i els mos­sos, que feien un cordó poli­cial per impe­dir el pas dels mani­fes­tants. Un dels inves­ti­gats hau­ria donat un cop amb la mà a la cara d’un agent i aquest li va pro­pi­nar un cop de porra per “garan­tir la zona de segu­re­tat”. Arran d’aquest inci­dent, un grup de mani­fes­tants va ata­car l’agent i un altre mosso també hi va actuar. El cop hau­ria lesi­o­nat del canell el poli­cia, si bé el fis­cal també sosté que en la pro­testa el mateix indi­vidu també va donar un cop de peu al braç d’un altre agent, que també s’hau­ria lesi­o­nat qua­tre dies.

L’altre inves­ti­gat hau­ria col­pe­jat amb un pal d’una ban­dera a un altre agent i no se’l va poder iden­ti­fi­car perquè duia una caputxa i mas­ca­reta. En aquest sen­tit, li afe­geix l’agreu­jant de dis­fressa i li demana una pena de dos anys de presó.

En un comu­ni­cat, les enti­tats inde­pen­den­tis­tes -Òmnium Cul­tu­ral, Alerta Solidària, Alt Camp No té por, l’Assem­blea de Valls Alt Camp, el Casal La Turba i la Taca d’Oli- han recor­dat que la mani­fes­tació va ser “mul­ti­tu­dinària” i que va suc­ceir amb “nor­ma­li­tat” fins que els anti­a­va­lots de la Brimo dels Mos­sos va car­re­gar dos cops con­tra els anti­fei­xis­tes i inde­pen­den­tis­tes. En dema­nen l’abso­lució i ho enqua­dren dins la repressió, men­tre rei­vin­di­quen “el dret de mani­fes­tació con­tra tota expressió fei­xista”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.