societat
Sis aerolínies cobren l’equipatge de mà als aeroports catalans
L’OCU ha denunciat la pràctica de companyies com Ryanair o Vueling davant l’Agència Catalana del Consum
L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha denunciat sis companyies àries per cobrar suplements per dur equipatge de mà als aeroports catalans. L’OCU ha assenyalat aquests càrrecs “abusius” als usuaris que practiquen companyies habituals a Catalunya, com Ryanair, Vueling, Aegean, Finnair, Norwegian Air Shuttle i Singapore Airlines i els ha portat a l’Agència Catalana del Consum.
L’organització de consumidors alerta que aquests cobraments poden encarir el cost del trajecte fins a 75 euros per passatger. “Hi ha casos en què resulta més econòmic facturar l’equipatge que portar la maleta de mà a bord”, ha assenyalat l’OCU aquest dilluns a través d’un comunicat recollit per l’ACN.
“Aquest càrrec addicional i l’estratègia tarifària incompleixen la normativa en vigor aplicable, és contrària a les bones pràctiques i totalment abusiva per als drets dels passatgers reconeguts a l’article 97 de la Llei de Navegació Aèria”, ha detallat l’organització d’usuaris, que hi ha afegit que “genera un greu desequilibri de prestacions entre el passatger i la companyia, en perjudici del consumidor”.
L’OCU també ha recordat que hi ha sentències contràries a aquesta pràctica tant del Tribunal de Justícia de la Unió Europea com dels jutjats mercantils espanyols. Per això, l’OCU ha sol·licitat a l’Agència Catalana del Consum que iniciï un procediment d’inspecció a aquestes sis companyies sobre aquestes pràctiques i “imposi la sanció corresponent”.
La denúncia ja ha rebut reaccions, com la puntualització de Singapore Airlines, que ha volgut precisar que “sota cap concepte” l’aerolínia cobra als seus passatgers per l’equipatge de mà i que permet que es portin gratuïtament una o dues maletes de cabina de set quilos cadascuna i de màxim 115 centímetres. A més, Singapore Airlines permet facturar de 25 a 30 quilos sense recàrrec en bitllets de classe turística. Segons les mateixes fonts, l’article barreja conceptes que “no tenen relació amb el cobrament de l’equipatge de mà”, com els canvis de vol, la prioritat en l’embarcament o la selecció de seient.