Societat

El jovent gironí pot optar a accelerar el seu projecte amb el programa ‘The Bridge’

La nova iniciativa d’EduCaixa seleccionarà 10 projectes i els impulsarà amb una dotació econòmica de 25.000 euros i cinc mesos de formació i mentoria

El jovent gironí ja pot optar a accelerar el seu projecte amb el programa The Bridge, que impulsa EduCaixa per tal d’accelerar els projectes de joves emprenedors amb iniciatives empresarials en fase inicial que abordin reptes socials i mediambientals. L’objectiu de The Bridge és ajudar a construir una societat més justa a través de l’impuls a empreses emergents amb una proposta innovadora i un model de negoci sostenible, segons manifesta l’entitat a través d’un comunicat.

Així mateix, l’acceleradora es dirigeix a equips d’un mínim de dos emprenedors d’entre 18 i 30 anys amb un model de negoci sostenible i la voluntat de generar un impacte social o mediambiental. El projecte ha d’estar en fase de desenvolupament inicial, amb necessitat d’una injecció de capital o accés a inversors.

D’aquesta manera, cada projecte ha de tenir un representant i, en el cas que l’equip sigui un dels 20 preseleccionats, haurà d’assistir i participar en les sessions de diagnòstic, mentoria, bootcamp en línia i pitch day presencial a Barcelona el 12 de desembre. Els 10 equips seleccionats hauran d’assistir i participar en els tres esdeveniments presencials que se celebraran entre gener i maig del 2024 a Barcelona, Madrid i Màlaga.

D’altra banda, el jovent gironí pot presentar fins al 10 d’octubre a través de la plataforma de convocatòries de la Fundació “la Caixa”. El 27 d’octubre es donaran a conèixer els 20 projectes preseleccionats, que participaran en un bootcamp (curs intensiu) en línia al novembre i en un pitch day (dia de presentació) presencial al desembre. Els deu millors projectes entraran en l’acceleradora The Bridge i rebran 25.000 euros i cinc mesos de formació i mentoria. Els altres 10 projectes rebran un premi de 5.000 euros.

Amb tot plegat, el director corporatiu d’Educació i Màrqueting de la Fundació la Caixa, Xavier Bertolín apunta que “la sensibilitat i l’enginy dels joves són imprescindibles per abordar els desafiaments del present i del futur que afrontem com a societat. Per això, els volem ajudar a fer el salt i a fer realitat els seus projectes, promovent una emprenedoria que estigui vinculada al compromís social i a la sostenibilitat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.