Infraestructures

Sabadell proposa que la Ronda Nord sigui soterrada

És la “proposta de màxims” que farà arribar al govern de la Generalitat pel seu terme municipal després que l’executiu català i l’espanyol signessin el protocol per redactar i finançar el tram de la B-40 entre Terrassa, Sabadell i Castellar

L’Ajun­ta­ment de Saba­dell pro­po­sarà al govern de la Gene­ra­li­tat un traçat soter­rat per a la ronda Nord, segons ha avançat el Diari de Saba­dell i ha con­fir­mat l’ACN de fonts muni­ci­pals. El con­sis­tori vallesà vol que el vial que ha d’unir Ter­rassa, Saba­dell i Cas­te­llar del Vallès, i que ha de donar con­tinuïtat al traçat actual de la B-40 o quart cin­turó des de Ter­rassa, trans­corri pel seu terme muni­ci­pal amb dos túnels de dos car­rils per sen­tit.

Els túnels tin­drien uns sis quilòmetres de lon­gi­tud, es farien uti­lit­zant una tècnica simi­lar a la de l’ampli­ació d’FGC i ani­rien des del Parc Agrari, ubi­cat al límit del terme muni­ci­pal, fins a la car­re­tera de Prats de Lluçanès, on con­nec­ta­ria amb l’actual ronda Oest. El traçat és una “pro­posta de màxims” i una “pri­mera apro­xi­mació” del depar­ta­ment d’Urba­nisme de Saba­dell.

El govern muni­ci­pal lide­rat per la soci­la­ista Marta Farrés ha encar­re­gat un estudi a una engi­nye­ria per conèixer la via­bi­li­tat econòmica. “Tot el que sigui pos­si­ble ha d’anar soter­rat. Serà una ronda, no un car­rer o un car­ril bici. Un car­ril per banda seria que­dar-nos com fins ara i no podem gas­tar per gas­tar”, ha comen­tat Farrés en decla­ra­ci­ons al Diari de Saba­dell. Segons el con­sis­tori de la coca­pi­tal del Vallès Occi­den­tal, aquest pro­jecte sota terra evita molèsties als veïns i redu­eix l’impacte pai­satgístic, però també és més costós: entre 90 i 100 mili­ons d’euros, que podria ser de més de 200 mili­ons i se suma el traçat fins a Ter­rassa.

La pro­posta es pro­du­eix després que el juliol pas­sat el govern espa­nyol i el de la Gene­ra­li­tat van sig­nar el pro­to­col que ha de garan­tir la redacció i el finançament per a fer rea­li­tat la Ronda Nord de la B-40 a canvi de 914 mili­ons per a infra­es­truc­tu­res. Així es des­en­ca­llava una dels qüesti­ons que van per­me­tre que el PSC donés suport als comp­tes de la Gene­ra­li­tat, tot i que ERC està en con­tra d’aquesta infra­es­truc­tura, i el con­veni defi­ni­tiu està pre­vist que es faci efec­tiu el pro­per mes de novem­bre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.