Educació

Llengua catalana, l’especialitat amb més vacants entre els docents a secundària

De les 657 places per al professorat, n’han quedat buides 105

Només n’han aprovat les oposicions un 67,1% dels aspirants

Matemàtiques és la segona especialitat amb més llocs disponibles

Llengua catalana és l’especialitat on han quedat més vacants buides a l’ensenyament secundari a les oposicions de docent, una mostra més de l’emergència lingüística que viu el país. Segons dades avançades per l’Ara que ha pogut confirmar l’ACN, de les 657 places ofertes per a aquesta especialitat, 105 han quedat vacants. Només el 67,15% dels 822 aspirants que s’havien presentat han aprovat.

Una situació similar s’ha viscut a matemàtiques, la segona especialitat amb més places disponibles. Dels 1.018 avaluats només 683 han aprovat l’examen, de manera que hi han quedat un total de 96 places buides de les 779 vacants. De la mateixa manera, a l’especialitat de tecnologia han quedat 91 llocs malgrat que el nombre d’aspirants (675) superava el nombre de places (636). La mitjana d’aspirants aprovats per ensenyar a l’ensenyament secundari és del 65,69%.

Altres especialitats on també han quedat un nombre de vacants considerable són sistemes i aplicacions informàtiques (47), processos comercials (40) i processos de gestió administrativa (36). En tots aquests casos, el nombre de candidats era notablement inferior al de places ofertes. Aquesta situació s’ha repetit també a les especialitats d’alemany i francès, on s’hi ha presentat una desena d’estudiants menys que l’oferta de places.

Pel que fa a Primària, l’especialitat d’anglès és la que ha tingut més places buides (38). Dels 844 avaluats, només 576 han aprovat, és a dir, el 68,25%. A pedagogia terapèutica també han quedat 30 places vacants de les 683 disponibles.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.