Economia

Griffiths valora el resultat de SEAT però alerta que cal que la marca sigui més rendible

L’empresa ha obtingut un benefici operatiu de 501 milions i el volum de negoci més alt de la seva història entre els mesos de gener i setembre

El pre­si­dent exe­cu­tiu de Seat i Cupra, Wayne Grif­fiths, ha cele­brat aquest diven­dres els resul­tats de la com­pa­nyia, que ha obtin­gut un bene­fici ope­ra­tiu de 501 mili­ons d’euros, 512 més que el mateix període del 2022 per l’èxit de Cupra, el major volum de Seat i les millo­res en l’eficiència del grup.

En decla­ra­ci­ons de Grif­fiths en un comu­ni­cat reco­llit per l’ACN, l’alt exe­cu­tiu ha valo­rat: “Hem obtin­gut uns resul­tats rècord entre gener i setem­bre i això és una notícia molt posi­tiva en un con­text que pre­senta cada cop més rep­tes, com l’incre­ment en els cos­tos de les matèries pri­mes, la falta de com­po­nents, una major com­petència i uns tipus d’interès i una inflació alts”, ha asse­nya­lat. No obs­tant això, l’alt exe­cu­tiu de l’auto­mo­bilística ha recal­cat la neces­si­tat de ser “més ren­di­bles per garan­tir la sos­te­ni­bi­li­tat i seguir inver­tint en el futur”.

“Hi ha feina per fer però estem en el bon camí amb les nos­tres dues mar­ques for­tes, Seat i Cupra, que estan con­tri­buint amb èxit a aquest objec­tiu”, ha afe­git a la nota. Durant els pri­mers nou mesos de l’any, Seat va acon­se­guir un volum de negoci de 10.837 mili­ons d’euros, un 38,6% més i el regis­tre més alt en la història de la com­pa­nyia. La com­pa­nyia ha venut 454.000 uni­tats en aquest període, un 36,5% més que al 2022, quan entre gener i setem­bre es van comer­ci­a­lit­zar 333.000 vehi­cles del grup, segons els resul­tats que es van conèixer aquest dijous.

En el seu informe de resul­tats, el grup Volkswa­gen des­ta­cava que tant Cupra com Seat han expe­ri­men­tat una “demanda més alta”, i asse­nya­lava espe­ci­al­ment la popu­la­ri­tat del Cupra For­men­tor i el Cupra Born. Entre gener i setem­bre, la xifra de vehi­cles entre­gats per Seat va pujar un 34,2%, fins als 391.800, i a Cupra van ser 170.100, un 55,1% més que en el mateix període del 2022.

Per la seva banda, el vice­pre­si­dent exe­cu­tiu de Finan­ces de Seat, David Powels, també con­si­dera que els resul­tats d’aquest 2023 mos­tren una “evo­lució posi­tiva” fins de l’objec­tiu d’acon­se­guir un bene­fici i una ren­di­bi­li­tat “més sòlids”. Tot i així, des­taca que de cara al 2024 la marca haurà d’afron­tar “nous rep­tes”. “Hem de seguir les pri­o­ri­tats estratègiques defi­ni­des i con­ti­nuar millo­rant la gestió dels ingres­sos i l’eficiència de les nos­tres estruc­tu­res”, ha indi­cat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.