Gran angular

Mascotes, negoci en expansió

Creixen les activitats empresarials dedicades a millorar l’existència dels membres de la família més consentits

Probablement qui no té una mascota a casa no donarà crèdit al creixement d’activitats econòmiques que està havent-hi al voltant dels que probablement són els membres més consentits de la família. Tot i la gran varietat d’animalons que conviuen a les llars, des dels més habituals fins als més exòtics, els negocis en expansió se centren bàsicament en gossos i gats, per aquest ordre.

La tendència a optar per una alimentació sana no afecta només els membres humans de les famílies. Ara també es vol que els animals mengin com cal. Aquesta preocupació creixent per la salut de les mascotes ha fet que l’acceleradora de marques de gran consum Chef Sam hagi llançat al mercat Family Love, la primera marca d’alimentació real food per a gossos i gats que es pot trobar als supermercats. Es tracta de menjar casolà, totalment natural i fresc, desenvolupat per veterinaris i elaborat per cuiners.

“Cada vegada més persones volen saber què mengen els seus animals i com alimentar-los de forma més equilibrada i completa, amb menjar de veritat, i nosaltres som els primers a portar aquesta alimentació autèntica per a gossos i gats al supermercat”, explica Adrià Galdeano, CEO de Family Love. Abans que acabi l’any, la companyia vol que els seus productes estiguin disponibles en més de cent punts de venda.

Entre els distribuïdors, Caprabo també ha impulsat la seva secció de mascotes, que durant el primer semestre d’enguany va anotar un creixement mitjà superior al 18% en vendes. “Tenim una oferta pròxima a cinc-centes referències destinades a la cura i l’alimentació de les mascotes, i en el nostre compromís per adaptar-nos a les necessitats i tendències de les llars, Caprabo ha posat en marxa enguany un pla de nova implantació i ampliació tant de l’espai que dedica a aquests productes als seus supermercats com a l’assortiment que oferim”, afirma Daniel Ledesma, director comercial de Caprabo.

Falten perruquers.

El món que envolta les mascotes es va eixamplant. Hi ha línies de moda i complements, joies, joguines, llits, flassades per l’hivern i estores refrigerants per a l’estiu, piscines domèstiques per a gats i gossos, i també espais delimitats a les platges per fer banys amb ells. Tot i això, l’àrea que més ha crescut en els darrers anys és la de la perruqueria canina, “una de les professions més demandades”, segons Alex Artero, CEO de la firma que du el seu cognom i que és considerada líder mundial en el sector de la cura del pèl caní.

A l’Estat, hi ha 10.000 salons de perruqueria per a mascotes, amb un creixement del 30% anual des del 2020. I com als salons per a persones, en la majoria dels destinats als gossos hi ha llistes d’espera i es treballa amb cita prèvia. Vilassar de Dalt ofereix l’oportunitat de gaudir d’unes jornades d’estilisme caní el 25 i 26 de novembre, ja que la vila acollirà l’Artero Grooming Slam, el Campionat Internacional de Perruqueria Canina.

Dins el sector hoteler, les mascotes també entren amb força. Ja són moltes les cadenes que es defineixen com a pet friendly i animen els clients a gaudir de les vacances acompanyats del animalons. “Nadal inoblidable amb la teva mascota”, anunciava el mes passat la cadena Sercotel per a tots els seus establiments a l’Estat. Referint-se bàsicament als gossos, els ofereix “un deliciós snack i un llit dissenyat amb fusta sostenible, certificada pet vegan i equipada amb acabats antibacterians”, amb menjadora i abeuradora incloses.

Salut i innovació.

El benestar animal -i familiar- està directament relacionat amb les assegurances de salut per a mascotes, tot i que a escala estatal només el 30% dels propietaris en tenen. Caixa d’Enginyers, una de les entitats que ofereix aquest tipus de pòlisses, xifra en 1.205 euros anuals la despesa mitjana destinada a l’atenció veterinària, una quantitat econòmica sovint difícil d’assumir per a moltes llars. Aquesta no és una àrea nova però sí que darrerament s’ha intensificat l’oferta per l’entrada en vigor, el 29 de setembre passat, de la nova regulació que requereix que tots els propietaris de mascotes tinguin una assegurança que inclogui una cobertura mínima de responsabilitat civil, que busca respondre davant possibles danys a tercers.

La innovació i la tecnologia també han irromput en el món de les mascotes. A l’Estat es comptabilitzen més de 140 empreses del sector, que ocupen 14.000 persones, segons dades de l’Observatori Pet Tech de Santévet, asseguradora de salut per a animals de companyia i organitzadora de la fira Mascoting, que va reunir més de 10.000 visitants a Barcelona, a principis de l’octubre passat. El comerç electrònic, l’alimentació i les solucions digitals per a l’animal són els àmbits que aglutinen més empreses en aquest sector, quart en atracció d’inversió, rere França, el Regne Unit i Alemanya.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.