Infraestructures

FGC recupera les reivindicacions de la prolongació a Castellar i la nova estació de Rubí

Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha posat de nou fil a l’agulla per valorar la possibilitat de complir algunes de les reivindicacions històriques en mobilitat al Vallès Occidental, com ara la prolongació del traçat del ramals de Sabadell (S2) fins a Castellar del Vallès i la construcció al ramal S1 d’una nova estació a Rubí, que inicialment s’havia previst al polígon industrial de La Llana.

De fet aquestes són dues actuacions que ja recull el Pla Específic de Mobilitat del Vallès, aprovat el febrer del 2021, com a accions prioritàries per millorar el transport públic col·lectiu ferroviari. En el cas del perllongament de la línia fins a Castellar en tretze mesos s’ha de tenir la redacció de l’anàlisi per avaluar si és factible fer l’allargament de la línia des de l’estació del Parc del Nord de Sabadell. La licitació per un import de 92.000 euros també inclou que el document consideri alternatives de perllongament amb un sistema tramviari i a partir de les solucions del projecte de busos que està impulsant el departament de Territori en aquest corredor. També inclourà alternatives a nivell d’estudi previ de la connexió de la B-124 fins connectar amb la C-58c que permetin evitar el trànsit de pas del corredor de Castellar a través de Sabadell, i s’avaluarà la compatibilitat d’aquestes opcions amb la resta d’alternatives i escenaris ferroviaris plantejats. El 201O la pròpia Generalitat ja va fer una proposta que va incloure dues parades, una a la zona de polígons i l’altra a tocar del centre, i el 16 de març va iniciar el procés d’informació pública de l’estudi informatiu del perllongament de la línia del Vallès, una actuació que tenia previst construir un nou tram de 4,5 quilòmetres des de la cua de maniobres ubicada al barri de Ca n’Oriac de Sabadell. Això implicava crear uns 700 metres del traçat soterrat, amb tres viaductes i trams a cel obert per a creuar el riu Ripoll, i amb una inversió prevista de 320 milions d’euros.

Aquesta no és la única reivindicació per ampliar la línia dels FGC del Vallès, ja que el 2009 el president de la companyia d’aleshores, Joan Torres, va descartar la conveniència d’allargar la línia del ramal de Terrassa fins a Matadepera. Un projecte del que se’n va tornar a parlar el 2018 amb la possibilitat que acabés el seu recorregut a la plaça de Sant Jordi provinent de l’estació de Nacions unides de Terrassa.

Estació a Rubí

D’altra banda, la consellera de Territori, Ester Capella, va anunciar el passat dia 4 que s’havia licitat l’estudi per analitzar la conveniència d’una segons estació a Rubí del ramal S1. L’estudi té un període de redacció de 10 mesos i un cost de 53.000 euros, i haurà d’avaluar qüestions com si es construeix una estació o un baixador i la seva ubicació exacta, ja sigui al polígon de la Llana o bé més al nord de la ciutat. Amb la futura nova estació, va dir Capella, es vol millorar la cobertura en transport públic a la part central i nord de Rubí.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.