Política

PRÒXIM ORIENT

L’aviació israeliana torna a atacar el sud del Líban i mata un alt comandament de Hezbol·là

El primer ministre libanès ordena presentar una queixa al Consell de Seguretat de l’ONU

Israel ha ata­cat aquest dijous infra­es­truc­tura mili­tar de Hez­bol·là en el sud de Líban després d’inten­sos bom­bar­de­jos la ves­pra que van dei­xar almenys onze civils morts en el sud del Líban, el dia més mortífer a la fron­tera. La milícia xiïta Hez­bol·là també va con­fir­mar tres morts en les seves files, men­tre que a Israel va morir una sol­dada per l’impacte d’un coet en la base mili­tar de Safed, a 15 quilòmetres de la divisòria, que va dei­xar a més vuit ferits.

Els coets de Hez­bol·là van pene­trar més a l’inte­rior d’Israel que de cos­tum, arri­bant a Safed, i l’avi­ació isra­e­li­ana també es va endin­sar més a l’inte­rior de Líban en els seus inten­sos bom­bar­de­jos de represàlia a la tarda.

“Fa poc, avi­ons de com­bat van ata­car dot­ze­nes d’objec­tius ter­ro­ris­tes de Hez­bol·là en l’àrea de Wadi Saluki, inclo­sos llocs de llançament, estruc­tu­res mili­tars i infra­es­truc­tura ter­ro­rista”, va asse­nya­lar l’Exèrcit isra­elià.

Hores abans, l’avi­ació isra­e­li­ana també havia ata­cat posi­ci­ons de la milícia xiïta en la zona de Lab­bou­neh; així com en Tay­beh durant la nit.

Hez­bol·là ha rei­vin­di­cat almenys dos atacs amb “armes apro­pi­a­des” en les últi­mes hores, men­tre que les alar­mes antiaèries van sonar en diver­sos punts del nord d’Israel.

Un alt coman­da­ment de Hez­bol·là mor en un atac

Aquest dime­cres, Israel va ata­car inten­sa­ment “objec­tius de Hez­bol·là” en àmplies zones del sud del Líban, algu­nes d’elles per­ta­nyents a la seva força d’elit Radwan, encara que fonts liba­ne­ses van denun­ciar un atac amb dron en un edi­fici resi­den­cial a la ciu­tat de Naba­tieh, on van morir vuit per­so­nes de la mateixa família.

En aquest atac, Israel ha asse­gu­rat aquest dijous haver matat un “alt coman­dant” de les for­ces Radwan, Ali Muha­mad Ald­bas, el seu coman­dant adjunt, Ibra­him Isa, així com un altre ter­ro­rista

L’Agència Naci­o­nal de Notícies liba­nesa (ANN) ha con­fir­mat avui que va ser en aquest mateix atac per­pe­trat per un avió de com­bat isra­elià en el qual van morir set civils, entre ells qua­tre nens.

Hores abans, una altra dona d’ori­gen sirià i els seus dos fills havien mort en un altre bom­bar­deig isra­elià en Sua­neh, la qual cosa va con­ver­tir la jor­nada d’ahir en la més mortífera des que s’inten­si­fiqués el foc tra­ves­sat a la fron­tera el 8 d’octu­bre.

Queixa del Líban al Con­sell de Segu­re­tat de l’ONU

El pri­mer minis­tre libanès, Najib Mikati, ha orde­nat aquest dijous pre­sen­tar una queixa “urgent” con­tra Israel davant el Con­sell de Segu­re­tat de l’ONU, després de l’alt nom­bre de morts civils de les últi­mes hores pels atacs isra­e­li­ans.

La fron­tera entre Israel i el Líban viu el seu major pic de tensió des de 2006 amb un intens inter­canvi de foc durant més de qua­tre mesos que s’ha cobrat la vida d’almenys 278 per­so­nes, la majo­ria en el cos­tat libanès i en les files de Hez­bol·là, que ha con­fir­mat unes 199 bai­xes en les seves files, algu­nes d’elles a Síria.

A Israel han mort 19 per­so­nes en la davan­tera nord (13 sol­dats i 6 civils); men­tre que a Líban han mort unes 259 per­so­nes, inclo­ent-hi uns 29 inte­grants de milícies pales­ti­nes, un sol­dat i 30 civils –entre ells nou menors i tres peri­o­dis­tes–, a més dels mili­ci­ans de Hez­bol·là.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.