Contra xifrada
Anna Pinter Pla
Sans i compromesos
Les companyies s’enfronten al repte de fidelitzar talent i de gestionar noves maneres de relacionar-se amb l’empresa de les generacions més joves. Per assolir-ho necessiten, cada cop més, cercar iniciatives en gestió de persones en què es tingui en compte la salut emocional, la física i el compromís amb l’empresa. No en troben gaires.
Per això, Banc Sabadell va dir que sí, quan l’any 2014 un grup de treballadors els va demanar col·laboració per participar a la Trailwalker de l’ONG Oxfam Intermon, una marxa esportiva i solidària per equips, a partir de la qual es recapten donatius per fer front a les diferents cares de la pobresa. Cada equip participant hi ha d’aportar 1.500 euros.
L’entitat financera els va lliurar una samarreta corporativa i va compartir el seu repte particular a través de les diferents vies de comunicació internes del grup per ajudar-los a engreixar la recaptació. El boca-orella d’aquell primer equip i els que s’hi van anar sumant les següents edicions va fer la resta i la iniciativa solidària s’ha convertit en una de les propostes estel·lars de construcció d’equips de Banc Sabadell.
Jordi Coronado, responsable de benestar i participació de l’entitat, explica que aquesta Trailwalker els permet promoure els tres àmbits de benestar que volen treballar entre els empleats: el físic, amb entrenaments que comencen mesos abans de la data de la marxa esportiva; el social, perquè afavoreix la interacció de la plantilla de diferents àmbits i territoris fora de l’entorn laboral i l’emocional, amb la part més lligada a l’impacte social. “De fet, és en aquest model que ens vam inspirar, per crear, l’any 2016 el Sabadell Life, el projecte d’empresa saludable al voltant del qual articulem tota la participació de la nostra plantilla en activitats esportives, socials, culturals, voluntariat, etc.”, hi afegeix Coronado. El 6 i 7 d’abril, 56 equips amb la samarreta del Sabadell, se sumaran a les tres modalitats (100, 55 i 10 km) de l’Oxfam Intermon Trailwalker.
“Es tracta d’un repte solidari que posa en pràctica el treball en equip, l’esforç, i la manera d’orientar-nos per aconseguir un objectiu comú; el vincle que es crea és difícil assolir-lo en cap altra activitat”, explica Marta Soler, directora de persones i agent d’igualtat de la companyia Anthesis. Aquesta firma fa deu anys que té algun equip en la caminada solidària Oxfam Intermon i la viuen internament com un gran esdeveniment. “No només participen els que caminen, també empleats que els acompanyen als entrenaments i altres que els ajuden en la recaptació. Es crea un grup amb propòsit, que s’uneix per aconseguir-lo”, etziba Soler, que coneix de primera mà el sentiment de satisfacció i pertinença al grup que representa arribar a la meta d’aquesta marxa carregada de bons propòsits.