Salut

sanitat

El Govern aprova crear un registre d’objectors de consciència per practicar avortaments

És una de les obligacions establertes en la reforma de la llei d’avortament aprovada el març de l’any passat

El Govern ha apro­vat la cre­ació d’un regis­tre de pro­fes­si­o­nals sani­ta­ris objec­tors de consciència en la inter­venció directa en la pràctica de la inter­rupció voluntària de l’embaràs. El regis­tre, que dependrà del Depar­ta­ment de Salut, estava pen­dent perquè és una de les obli­ga­ci­ons esta­bler­tes en la reforma de la llei d’avor­ta­ment apro­vada el març de l’any pas­sat. El llis­tat serà con­fi­den­cial i només podran acce­dir-hi, en l’àmbit de les seves com­petències, els res­pon­sa­bles de les direc­ci­ons o gerències dels cen­tres sani­ta­ris auto­rit­zats per a la rea­lit­zació d’inter­rup­ci­ons voluntàries. La fina­li­tat del regis­tre és ges­ti­o­nar la “cor­recta” pres­tació pública i pro­gra­mació d’aquesta acti­vi­tat amb cri­te­ris “d’igual­tat, equi­tat i qua­li­tat assis­ten­cial”.

La decla­ració d’objecció de consciència no haurà d’incloure, en cap cas, el motiu de l’objecció. A més, els pro­fes­si­o­nals que es decla­rin objec­tors ho seran tant en l’àmbit de la sani­tat pública com de la pri­vada, i, en qual­se­vol moment, podran modi­fi­car o revo­car la seva objecció pre­sen­tant la cor­res­po­nent mani­fes­tació per ins­criure-la en el regis­tre. La revo­cació s’entendrà sense per­ju­dici del dret a fer una nova decla­ració d’objecció de consciència.

La nor­ma­tiva sobre la inter­rupció voluntària de l’embaràs pre­veu la regu­lació de l’objecció de consciència com un dret indi­vi­dual de cada pro­fes­si­o­nal sani­tari que s’ha de mani­fes­tar amb ante­lació i per escrit. Per això, la nor­ma­tiva con­tem­pla la pos­si­bi­li­tat de crear un regis­tre d’objec­tors de consciència per garan­tir la segu­re­tat jurídica i el ple res­pecte del dret de les dones a avor­tar alhora que es garan­teix el dret a l’objecció de consciència del per­so­nal sani­tari.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.