Societat

societat

wSocial, una nova eina d’IA per optimitzar els recursos socials i sanitaris

Campuzano presenta la nova aplicació que permet, entre altres coses, detectar situacions de vulnerabilitat

Ja funciona als serveis socials de Manresa, Vic, Aran, i Esplugues de Llobregat

El departament de DretSocials ha incorporat una eina pionera d’Inteligència Artificial (IA) que, a partir de la gravació d’entrevistes amb els usuaris dels serveis socials, permetrà detectar situacions de vulnerabilitat per poder fer propostes d’intervenció basades en els serveis i prestacions socials que ja existeixen al territori. Aquestes són algunes de les funcions que pot tenir wSocial, una eina presentada aquest matí pel conseller de Drets Socials, CArles Campuzano i que també servirà per connectar i harmonitzar els sistemes d’informació del món local amb els del propi departament.

La nova eina ja està implantada en els serveis socials de Manresa, Vic, Aran, i Esplugues de Llobregat i s’anirà desplegant progressivament fins arribar a les 109 àrees bàsiques de serveis socials (ABSS) de Catalunya, és a dir, a tots els municipis de més de 20.000 habitants i totes les comarques.

En la presentació de lanova eina, Campuzano ha estat acompanyat pel secretari d’afers socials i família, Lluís Torrents i també per la directora general dels Serveis Socials, Mireia Vall Urbea, així com la segona tinent d’alcalde de Presidència, Drets Socials i Persones Grans de l’Ajuntament de Manresa, Mariona Homs Alsina. Campuzano ha explicat que l’wSocial representa “un canvi de paradigma en la intervenció social”, tant per als professionals com per a les persones usuàries, perquè no només connecta i estandaritza els sistemes d’informació de les diferents ABSS i de Drets Socials. També conté dades de Salut i està preparat per poder accedir a informació d’altres sistemes com Educació o Justícia, fins i tot, d’altres administracions com l’Agència Tributària o la Seguretat Social. És a dir, ofereix una visió 360 graus de la informació de la ciutadania.

L’objectiu és arribar a recollir un volum d’1.500.000 entrevistes per tal d’incorporar-les al sistema, que aquest –a través de paraules clau, algoritmes i intel·ligència artificial–vagi aprenent i pugui retornar automàticament a les professionals de les ABSS les necessitats i situacions detectades durant el relat amb la ciutadana. El professional, però, sempre tindrà l’última paraula, segons han precisat. També s’ha preparat el sistema per compartir dades amb Salut, amb les quals es podrà accedir a informació sobre graus de discapacitat o dependència.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.