Economia

Les fires agroalimentàries deixen 700.000 visitants i 67 milions a Lleida

Deu de les 83 fires concentren el 70% del públic, segons un estudi de la UdL

L’any 2023 es van celebrar 83 fires agroalimentàries a la demarcació de Lleida que van atraure 697.200 visitants i van generar un impacte econòmic de 67,2 milions d’euros, segons un estudi elaborat per la Càtedra de Turisme d’Interior i Muntanya de la Universitat de Lleida (UdL). El treball, fet amb la col·laboració de la Diputació de Lleida, té en compte les compres de productes i serveis a les fires i també les despeses fetes pels visitants durant l’estada als municipis. Segons, aquestes dades d’impacte econòmic, la gran majoria reverteix sobre els participants a les pròpies fires (30,8 milions), mentre que 20,5 milions tenen a veure amb l’estada als municipis on se celebren, 20,5 milions van a parar a restauració i 15,8, a oci. En aquest sentit, la despesa mitjana va ser de 96,4 euros per visitant.

“És un impacte econòmic bastant important per a la demarcació”, apunta l’autor de l’estudi i professor de la UdL, Jaume Macià, en declaracions recollides per l’ACN a la presentació del treball. L’investigador hi afegeix que “les fires atrauen persones d’edat, ingressos i nivell educatiu divers, fet que és essencial perquè continuïn tenint èxit”. Segons l’estudi, el 94% dels visitants es mostren molt satisfets amb les fires i gairebé el 50% assisteix anualment a les mateixes cites, fet que “indica una alta fidelitat i un compliment de les expectatives d’aquests esdeveniments”.

L’objectiu del treball era analitzar l’impacte, la distribució territorial i l’experiència dels visitants als certàmens agroalimentaris que es fan a Ponent, l’Alt Pirineu i Aran i es va fer a partir d’una enquesta feta a mig miler de visitants de les fires i d’altres fonts, com l’estudi Impacte econòmic de les fires a Catalunya de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona.

Segons el vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juan Antonio Serrano, l’estudi certifica que en els últims anys “l’enfocament de les fires ha evolucionat, passant de ser purament comercials a convertir-se també en dinamitzadores del sector turístic, perquè són un pol d’atracció per als visitants que busquen experiències úniques i enriquidores”.

L’estudi també posa damunt la taula que el 70% del total de visitants a les fires agroalimentàries de la demarcació de Lleida durant el 2023 es va concentrar en deu esdeveniments. En aquest grup, hi destaquen les tres més visitades: la de Sant Josep a Mollerussa (138.000), la de Sant Miquel a Lleida (130.000) i la de Sant Ermengol a la Seu d’Urgell (70.000).

A banda la Fira de l’Oli de Borges Blanques, la Fira de Sant Isidre de Solsona, la Fira del Torró i la Xocolata d’Agramunt, Firacóc de Tàrrega, Sant Isidre-Fira del pa de Cervera, Fira de l’Oli Verd de Maials i la Fira de la Perdiu de Vilanova de Meià completen la llista de les deu més visitades.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.