Política

societat

El govern de Madrid es compromet a regular els lloguers de temporada abans de finals d’any

Hi haurà un registre únic sense el qual no es podrà oferir el pis o l’habitació a les plataformes

El Sindicat de Llogateres convoca una manifestació per al 23 de novembre a Barcelona i amenaça amb una “vaga de lloguers”

La regu­lació dels con­trac­tes de llo­guer de curta durada, tant tem­po­rals com turístics, estarà llesta abans de finals d’any. Així ho ha garan­tit avui la minis­tra d’Habi­tatge, Isa­bel Rodríguez, que ha insis­tit que la nor­ma­tiva sobre aquest tipus de llo­guer de curta durada busca “per­se­guir el frau” en aquest tipus d’allot­ja­ments. En con­cret, després que la norma s’aprovés la set­mana pas­sada en règim d’urgència, el govern espa­nyol imple­men­tarà un regis­tre únic sense el qual no es podrà comer­ci­a­lit­zar els pis o habi­tació a les pla­ta­for­mes. Rodríguez ha fet aquest anunci a la roda de premsa poste­rior a Con­sell de Minis­tres, que ha apro­vat la pròrroga dels 200 mili­ons d’euros des­tin­tats als bons de llo­guer jove per al 2025, tal com va anun­ciar el pre­si­dent del govern espa­nyol, Pedro Sánchez, aquest dilluns des de Bar­ce­lona.

Segons ha deta­llat Rodríguez, el Regis­tre de la Pro­pi­e­tat podrà cer­ti­fi­car que els pisos turístics com­plei­xen la nor­ma­tiva de les llicències autonòmiques i muni­ci­pals, així com de les comu­ni­tats de veïns que han pro­hi­bit la implan­tació d’aquests allot­ja­ments des­ti­nats a visi­tants.

Aquesta fines­treta única es con­nec­tarà amb el mateix meca­nisme a escala euro­pea que es vol posar en marxa el maig del 2026. Fonts del minis­teri han indi­cat que d’aquesta manera “Espa­nya es con­ver­tirà en el pri­mer país de la Unió Europa que posarà en marxa aquest regla­ment euro­peu per regu­lar els llo­guers de curta durada”.

El bo és un ajut de 250 euros al mes per joves d’entre 18 i 35 anys que tin­guin uns ingres­sos tres vega­des infe­ri­ors a l’IPREM. “El Govern on pararà fins a donar solució a un pro­blema que tenen mili­ons de per­so­nes, joves, famílies i que és trans­ver­sal. Posa­rem tots els recur­sos i tota la deter­mi­nació per donar res­posta al pro­blema de l’habi­tatge”, ha dit la minis­tra.

D’aquí a pocs dies se cele­brarà una con­ferència sec­to­rial amb els governs autonòmics per rati­fi­car el repar­ti­ment ter­ri­to­rial dels ajuts.

Mani­fes­tació

D’altra banda, El Sin­di­cat de Llo­ga­te­res ha con­vo­cat una mani­fes­tació per al 23 de novem­bre a Bar­ce­lona per exi­gir la rebaixa dels preus del llo­guer, a la mei­tat, i aler­tar que si això no passa s’anirà cap a la “vaga de llo­guers”. “Si els ren­dis­tes i els res­pon­sa­bles polítics no abai­xen els preus, ho farem nosal­tres”, ha dit el movi­ment. La con­vo­catòria segueix el camí de la marxa que es va fer diu­menge pas­sat a Madrid, que cre­uen que ha mar­cat un “punt d’inflexió” en la lluita pel dret a l’habi­tatge. El Sin­di­cat ha cri­ti­cat les mesu­res “des­cafeïnades” o les regu­la­ci­ons “defec­tu­o­ses” que han impul­sat els polítics. En aquest sen­tit, ha con­si­de­rat una “farsa” les mesu­res anun­ci­a­des pel govern espa­nyol.

El por­ta­veu del Sin­di­cat, Enric Ara­gonès, ha valo­rat que els ajuts anun­ci­ats “aca­ba­ran a la but­xaca dels ren­dis­tes”. “El que neces­si­tem no són algu­nes aju­des pel jovent, sinó que els llo­guers bai­xin de manera dràstica”, ha afe­git. D’altra banda, ha posat sobre la taula que la mani­fes­tació a Madrid és el punt de par­tida d’una “onada impa­ra­ble” per dei­xar clar “que això s’ha aca­bat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.