Educació

ensenyament

L’aFFaC demana eliminar la sisena hora a l’escola concertada si no es recupera a la pública

Les famílies denuncien “un gir cap a l’educació privada” a Catalunya i

Opinen que el val escolar “lluny de reduir les desigualtats econòmiques, les accentua”

Les Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya (aFFaC) consideren que cal eliminar la sisena hora de la xarxa d’escoles privada concertada si el Govern opta per no recuperar-la a la pública, on no s’aplica fa anys.

Així ho han expressat aquest dimarts el president de l’aFFaC, Jordi de Carreras, i la directora d’aquesta entitat, Lidón Gasull, en roda de premsa a Barcelona per valorar l’inici del curs escolar 2024-2025, amb una nova consellera d’Educació i Formació Professional, Esther Niubó.

L’aFFaC considera que “la sisena hora es podria recuperar si, una vegada feta la valoració, es demostrés que té un impacte positiu en l’aprenentatge dels nens”, encara que “caldria veure on i com es podria col·locar i si, per exemple, es podria aprofitar com una oportunitat per avançar en l’educació més enllà del temps lectiu o en la universalització del menjador escolar”.

“Si s’arribés a la conclusió que no és així, s’hauria d’eliminar de la xarxa privada concertada ja que no tindria sentit continuar finançant una hora més en la xarxa privada concertada amb diners públics”, ha afirmat Gasull.

Tots dos responsables han denunciat “un gir cap a l’educació privada a Catalunya” i han reclamat al Govern de Salvador Illa que prengui “mesures urgents” en l’àmbit educatiu.

En concret, la federació ha identificat sis prioritats que el nou Govern hauria d’afrontar ja, la primera de les quals és “l’aposta pel sistema educatiu públic”, augmentant les places i reduint progressivament les places privades concertades.

En segon lloc, es reclama la gratuïtat de l’educació pública i revisar la política del val escolar; la gratuïtat dels menjadors escolars i convertir aquesta franja horària en educativa; assegurar un sistema educatiu “realment inclusiu”; protegir els drets digitals dels alumnes i docents i recuperar la confiança en el sistema educatiu públic i el prestigi del professorat.

Val escolar

També han denunciat que el val escolar no serveix realment per alleugerir la pressió econòmica que suposa l’inici del curs per a moltes famílies i “lluny de reduir les desigualtats econòmiques, les accentua”, ja que es distribueix a totes les famílies sense considerar la renda ni les diferències en les quotes de material que han de pagar.

L’aFFaC ha demanat a la consellera que es replantegi aquesta mesura i destini la partida econòmica directament als centres públics perquè aquests eliminin les quotes “il·legals” de material, que “no hauria de ser obligatòria en cap cas dins del sistema educatiu públic”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.