Crítica
Molts de crits
Sean Baker segueix a la seva manera, sense sentimentalismes, una tendència a vegades paradoxal dins del cinema dels EUA que mira cap a l’altre costat del somni americà i així fa atenció als perdedors: ho exemplifica al màxim el seu film The Florida Project, que transcorre en un motel atrotinat que, habitat per gent empobrida, és a prop de Disney World. Fent-ho, sembla tenir una certa predilecció per personatges que, sense ser sotmesos a judicis moralistes, són treballadors dels sexe: les prostitutes trans de Tangerine, l’actor porno en hores baixes de Red Rocket i la stripper que dona nom, Anora , al seu últim film, guanyador de la Palma d’Or al darrer festival de Canes. No hi ha dubte que aquesta mena de comèdia provoca entusiasme, però és possible no compartir-lo.
El cas és que, interpretada per Mikey Madison, Anora és una jove prostituta que fa de stripper en un club nocturn de Nova York. Actuant-hi, atrau un jove rus que viu desenfrenadament amb els diners dels seus pares: uns oligarques traficants d’armes. El noi es diu Ivan (crec que l’anomenen Vania, però em fa cosa que sigui així pensant en l’estimat oncle de l’obra de Txékhov) i deu ser un dels personatges més imbècils de la història del cinema. Després de passar uns dies bojos de sexe i drogues a Las Vegas, s’hi casen i, en saber-ho, els pares mafiosos envien uns sicaris maldestres (que donen joc, allargant-ho molt, a la possible comicitat del film) per amenaçar Anora i obligar-la a anul·lar el matrimoni, cosa a la qual ella es resisteix mentre Ivan desapareix. Es pot considerar que Anora és un contrapunt a l’estupidesa que representa Pretty woman: la prostituta que conquereix un príncep blau. Tanmateix, com es pot creure Anora, una supervivent que no sembla precisament idiota, que Ivan li oferirà una vida millor? És així que el film també pot semblar una mica estúpid, a més de cridaner havent-hi, literalment, molts de crits.