Societat

Hongria

Un grup de ‘hackers’ segresta dades del ministeri de Defensa hongarès

Els pirates informàtics demanen un rescat de 4,75 milions d’euros per desbloquejar els fitxers i nof fer-los públics

Algunes captures de pantalla amb informació de Defensa ja circulen a Internet

Un grup de pira­tes informàtics ha acce­dit als ser­vi­dors d’una agència del Minis­teri de Defensa d’Hon­gria i ara demana cinc mili­ons de dòlars (uns 4,75 mili­ons d’euros) per des­blo­que­jar les seves dades i no fer-les públi­ques. L’atac ha estat per­pe­trat l’ano­me­nat INC Ran­somware, una banda inter­na­ci­o­nal de hackers, que ha des­car­re­gat i xifrat tot el con­tin­gut de l’Agència de Con­trac­tació de Defensa (VBÜ).

El Ran­somware, o segrest de dades, con­sis­teix a encrip­tar i blo­que­jar l’accés als fit­xers informàtics i dema­nar un res­cat per des­blo­que­jar les dades i no fer-les públi­ques.

El Minis­teri de Defensa ha reco­ne­gut que “un grup de pira­tes informàtics ha ata­cat els sis­te­mes informàtics de la VBÜ” i que ja hi ha “una inves­ti­gació en curs”. Segons recull l’agència Efe, el minis­tre de gover­nació, Ger­gely Gulyás, ha asse­gu­rat que les dades a les quals han acce­dit els hackers no con­te­nen infor­mació que posi en perill la segu­re­tat naci­o­nal.

No obs­tant això, el mitjà hon­garès Magyar Hang, que ha reve­lat el cas, informa que a les cap­tu­res de pan­ta­lla publi­ca­des per INC Ran­somware al web fosc hi ha infor­mació sen­si­ble i deta­llada sobre les capa­ci­tats aèries i ter­res­tres de l’exèrcit i diver­sos docu­ments clas­si­fi­cats. També hau­rien obtin­gut dades de con­trac­ta­ci­ons mili­tars, cor­reus electrònics i noms d’emple­ats de l’agència. És més, segons el digi­tal hon­garès Telex, qual­se­vol per­sona pot acce­dir a les cap­tu­res de pan­ta­lla a la pàgina del grup de pira­tes a la Inter­net pública, fins i tot amb un nave­ga­dor comú.

Segons el Magyar Hang, aquest atac, que s’hau­ria per­pe­trat a l’octu­bre, per la data dels fit­xers més recents, sem­bla més greu que el comès per hackers mili­tars rus­sos con­tra els ser­vi­dors del Minis­teri d’Afers Estran­gers i Comerç, perquè ales­ho­res no es va fil­trar cap mate­rial. En canvi, segons el mitjà, la infor­mació pira­te­jada al VBÜ ja esta­ria cir­cu­lant pel web fosc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.