economia
TMB tanca el 2024 amb un rècord històric de passatgers
El nombre de viatgers ha crescut un 6% respecte el 2023
El 2024 ha registrat 684 milions de validacions
La Diada de Sant Jordi 2024, el dia amb més passatge de la història
El 2024 ha estat un any de rècord de passatgers, sense precedents, a la xarxa de bus i metro dels Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Per primera vegada s’ha superat el rècord històric de validacions en un any, arribant als 684 milions de viatges registrats. Aquesta xifra suposa un augment del 6% respecte al 2023, que era fins ara l’any amb més validacions L’any passat ha deixat xifres històriques com la de la Diada de Sant Jordi, que amb 2,5 milions de validacions, s’ha convertit en la jornada amb més passatge.
Pel que respecta a la xarxa de bus, el 2024 ha trencat, per primer cop des de 2019, el rècord anual. Aquest sistema de transport va sumar 215 milions de validacions el 2024. És gairebé un 2% per sobre dels 211 milions de viatges registrats el 2019. I si ho comparem amb el 2023, l’any que acabem de tancar també ha tingut un 6% més de passatge. El millor mes va ser el d’octubre de 2024, amb 20,6 milions de validacions, i filant prim, el dia 9 d’octubre de 2024, va ser el dia amb més validacions amb 836.295.
Si ens fixem amb el metro també s’ha tancat el 2024 amb rècord de viatgers: la xarxa ha registrat pop de 469 milions de validacions, un fet que suposa un 6,5% més que els 440 milions registrats el 2023. Com en el cas del bus, el mes d’octubre també va suposar un rècord pel suburbà registrant 44,4 milions de validacions i superant l’altre millor registre que s’havia donat al maig del mateix 2024 amb 43,2 milions de validacions. La Diada de Sant Jordi, a més de convertir-se en el dia laborable amb més passatge de la història de TMB, també va ser amb un total d’1.805.049 viatgers la jornada amb més validacions de la xarxa de metro.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que les xifres segueixen mostrant una gran confiança dels i les usuàries en les xarxes de metro i bus i que aquestes dades reforcen la realitat d’una “ciutat sostenible, eficient i que sap donar resposta a les necessitats de mobilitat de les persones”. Bonet s’ha encoratjat a seguir millorant el servei i ha recordat que l’augment de validacions també comporta un augment de l’exigència per seguir prestant un servei eficaç. En aquest sentit ha recordat que les administracions estan compromeses a destinar “més inversions perquè puguem seguir creixent”.