Política

Política

Feijóo: el traspàs de competències és una “humiliació sense precedents”

El PP alerta que l’acord entre Junts i el PSOE suposa un pas més en el “desmantellament de l’Estat a Catalunya”

Un atac a la Cons­ti­tució, “una humi­li­ació sense pre­ce­dents” i un pas més en el “des­man­te­lla­ment de l’Estat a Cata­lu­nya” és segons els popu­lars el pacte tan­cat entre Junts i el PSOE pel traspàs a Cata­lu­nya de les com­petències en immi­gració. L’acord tan­cat aquest nit i entrat ja al Congrés “suposa apro­fun­dir en la desi­gual­tat dels espa­nyols i també seguir des­man­te­llant l’Estat a Cata­lu­nya perquè les com­petències en estran­ge­ria, immi­gració i con­trol de fron­te­res son com­petències exclu­si­ves de l’Estat”, ha asse­gu­rat avui el pre­si­dent del PP, Alberto Núñez Feijóo, des de Bar­ce­lona, de visita al Mobile World Con­gress. Feijóo sosté que “la humi­li­ació és doble, ja que la mateixa nota de premsa del PSOE diu que tot això s’ha nego­ciat a Brus­sel·les, és a dir, que les com­petències de l’Estat es nego­cien entre el govern d’Espa­nya i el pre­si­dent de Junts, que com tot­hom sap té comp­tes pen­dents amb la justícia espa­nyola, una humi­li­ació sense pre­ce­dents”.

Per al líder popu­lar, tot ple­gat demos­tra la seva teo­ria que Sánchez és un “gerro que posa i treu l’inde­pen­den­tisme de Junts”. Els ser­veis jurídics del PP ana­lit­za­ran ara l’acord, han avi­sat tant Feijóo com la secretària gene­ral del par­tit, Cuca Gamarra, que també ha acu­sat Sánchez de ser “un tite­lla abso­lut del sepa­ra­tisme i a cedir en allò que no té capa­ci­tat de cedir”. Tam­poc s’han fet espe­rar les crítiques de la pre­si­denta de la Comu­ni­tat de Madrid, Isa­bel Díaz Ayuso, que asse­gura que el pacte con­ver­tirà als Mos­sos en un “nou exèrcit”, informa l’ACN. “El govern ha pac­tat amb el que deno­mi­nava extrema dreta xenòfoba cata­lana”, ha asse­gu­rat en un acte amb autònoms a Madrid. “A qui expul­sa­ran i a on? Quins immi­grants? On els envi­a­ran? Què hi té a dir de tot això la Unió Euro­pea?”, s’ha pre­gun­tat abans d’asse­gu­rar que la poli­cia cata­lana “tindrà con­trol de les fron­te­res” i “tri­pli­carà” la seva plan­ti­lla, tot això al marge de la llei, que és retorçada des del procés”.

Després d’un any de nego­ci­a­ci­ons que només s’han des­en­ca­llat després que Junts fes marxa enrere i retirés la qüestió de con­fiança al pre­si­dent Pedro Sánchez, els grups par­la­men­ta­ris del PSOE i de Junts han regis­trat avui al Congrés la pro­posta de llei orgànica de dele­gació de com­petències en matèria d’immi­gració. Per­metrà que els Mos­sos d’Esqua­dra ges­ti­o­nin la segu­re­tat de ports, aero­ports i zones crítiques en coo­pe­ració amb la Poli­cia espa­nyola i la Guàrdia Civil. L’acord esta­bleix que Cata­lu­nya passi a ser la “fines­treta única” en el seu ter­ri­tori de les auto­rit­za­ci­ons d’estada de llarga durada i de residència tem­po­ral i de llarga durada, així com en l’expe­dició de docu­ment d’iden­ti­tat per als estran­gers. Com que ges­ti­o­narà les devo­lu­ci­ons d’estran­gers quan tin­guin pro­hi­bició d’entrada, els Mos­sos també esta­ran pre­sents a la fron­tera



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.