Política

Eugeni Pibernat

Cap de l’oposició (Tot per Begur i Esclanyà)

“El govern ha posat tots els diners a infraestructures”

“El problema és que de tots aquests diners previstos per invertir en infraestructures no hi ha ni un sol euro reservat a habitatge”

“El nostre poble, així com les nostres platges, és petit. No podem competir en volum i el que hem de fer és competir en qualitat”

Costa molt aconseguir fer una marca turística, però a la vegada és molt fàcil carregar-se-la

El cap de l’oposició a l’Ajuntament de Begur, Eugeni Pibernat (Tots per Begur i Esclanyà), reclama al govern una aposta decidida per fer habitatge. Pibernat creu que és una necessitat i critica que només s’estigui invertint en infraestructures. La seva visió general, després d’haver estat vuit anys regidor de Turisme, el porta a destacar la necessitat de continuar cuidant el model turístic del municipi, evitant la massificació, perquè, segons adverteix, crear una marca d’èxit com la de Begur costa molt, però perdre-la molt poc. També demana al govern que tingui a punt aparcaments provisionals per a aquesta temporada, ja que molts es perdran temporalment pel gran nombre d’obres que s’estan portant a terme.

Quin és el gran repte de Begur?
L’habitatge, les infraestructures i treballar la marca turística que és Begur, perquè estiguem sempre a dalt de tot. A curt termini, dotar de places d’aparcament; pensi que aquest estiu es perdran per les obres i cal tenir-ne a punt per a Setmana Santa, no per al juliol.
S’estan fent moltes obres.
Aquí farem una crítica. El govern ha posat tots els diners a infraestructures. El problema és que de tots aquests diners previstos per invertir en infraestructures no hi ha ni un sol euro reservat a habitatge. I a més cal tenir en compte que en el programa del govern l’habitatge era molt important.
Els vuit milions d’euros dels fons europeus, de fet, no eren per a habitatge. Ho dic per si es refereix a això.
No, efectivament. Però han posat uns vuit milions d’euros més a infraestructures. Doncs, d’aquests, zero euros han anat per a habitatge, tot i que era una de les prioritats del seu programa. Portem més d’un any i mig de mandat i, en aquest tema tan important, l’habitatge, no s’ha avançat gens.
Ho entenc. Hi ha algun estudi que analitzi el parc d’habitatge?
Això s’ha fet, sí. Però comptant que nosaltres no tenim gaire habitatge plurifamiliar, perquè la tipologia que tenim són cases, l’única solució que hi ha és posar diners per a totxo públic. És l’única manera i no s’ha posat ni un euro amb aquesta finalitat. Pensem que no ha de ser tan difícil fer una promoció pública. És només tenir voluntat política. Aquest treball ha d’anar encaminat a evitar la massificació.
I això com ho valora?
Doncs que es posen tots els ous en el mateix cistell. I aquesta és una pota que fluixeja. El jovent ha de buscar casa en un altre lloc. Però, a més, no hem de deixar de banda tots aquells treballadors que venen al municipi i que no troben residència. I seguirem, doncs, amb aquesta pota coixa per moltes infraestructures que fem. És cert que s’han de fer, el que passa és que s’ha de treballar en els dos àmbits, habitatge i infraestructures, i ara no s’està fent.
Abans comentava el tema de la massificació.
Durant vuit anys he estat regidor de Turisme a l’Ajuntament de Begur. Un dels aspectes que més interessen quan ets regidor d’aquesta àrea és que les campanyes turístiques funcionin, que la gent es guanyi bé la vida i que el visitant tingui ganes de fer despesa. El resum final ha de ser una bona temporada i que els negocis quedin contents. Això és un element bàsic. Què ens trobem a Begur?
Què es troben...
Que no podem competir en volum de turisme. El nostre poble i les nostres platges són petites. No podem competir en volum i el que hem de fer és competir en qualitat.
Ho entenc. El poble dona per al que dona.
I això ens porta al fet que les empreses tinguin ganes d’apostar per una oferta de qualitat, que ja en tenim. I, també, oferir uns serveis, no només els turístics, de primer nivell.
Això, de fet, ja es fa.
Sí, però la línia és molt prima. És a dir, hi ha un cert tipus de turisme que té ganes d’anar a municipis que tenen un nom i una marca potent, com Begur. Pensi que costa molt fer una marca, però a la vegada és molt fàcil carregar-se-la. A Begur és difícil perquè tenim un turisme de segona residència de nivell i això assegura que la marca estigui ben cuidada. Però hem de vigilar que no fallin els serveis, com ara els aparcaments, o la gent buscarà nous destins. El que és imprescindible és que el poble no perdi la seva identitat i aquesta també l’hem de construir amb la qualitat.
Parlant de massificació, i centrat en l’urbanisme, s’està redactant un nou POUM.
Pensi que el nou POUM no limitarà ni encara menys reduirà res que hagi limitat la Generalitat. Som partidaris d’observar el que passa, però els ajuntaments han d’estar preparats per millorar unes zones que si s’hi construeix poden quedar saturades.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.