Política

País Valencià

Mazón rebutja personar-se en la causa judicial sobre la dana

El pre­si­dent de la Gene­ra­li­tat Valen­ci­ana, Car­los Mazón, ha asse­gu­rat aquest dimarts que no es plan­teja per­so­nar-se, ni ell ni la Gene­ra­li­tat, en la causa que ins­tru­eix el jutge de Catar­roja que inves­tiga la gestió de la dana del 29 d’octu­bre, que va dei­xar 225 vícti­mes mor­tals i 3 des­a­pa­re­guts.

Mazón ha res­post d’aquesta manera als mit­jans de comu­ni­cació que es tro­ba­ven al Palau de la Gene­ra­li­tat, on aquest dimarts pre­si­deix el ple set­ma­nal del govern valencià, pre­ci­sa­ment l’endemà que la jut­gessa hagi citat a decla­rar com a inves­ti­gada l’excon­se­llera de Justícia i Inte­rior del govern valencià, Salomé Pra­das. La jut­gessa ha dei­xat fora de la causa Mazón per ser afo­rat.

El pre­si­dent valencià, segons informa Efe, ha remar­cat que encara no han rebut les inter­lo­cutòries de la jut­gessa fetes públi­ques aquest dilluns, que manté la seva intenció “d’abso­luta col·labo­ració i màxim res­pecte” per l’actu­ació judi­cial i que la seva valo­ració per­so­nal se la segueix guar­dant per a ell.

“Estic molt segur que la Gene­ra­li­tat va actuar amb la major i millor diligència en tot moment”, ha dit, tot asse­gu­rant que va saber del con­tin­gut de les inter­lo­cutòries de la jut­gessa pels mit­jans de comu­ni­cació. “Caldrà ana­lit­zar-los i valo­rar-los bé”, ha reblat.

Mazón asse­gura que manté la “col·labo­ració” amb la justícia, recor­dant que des de la Gene­ra­li­tat s’han atès “totes les peti­ci­ons d’infor­mació que ha sol·lici­tat la jut­gessa en tot moment, donant totes les faci­li­tats per poder avançar ade­qua­da­ment en aquesta fase d’ins­trucció”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.