Economia

ECONOMIA

Telus deixa en l’aire el futur de més de 2.000 treballadors

La mode­ra­dora de con­tin­guts de Face­book a Bar­ce­lona, Telus Digi­tal, deixa de pres­tar ser­veis per a Meta i queda en l’aire el futur dels tre­ba­lla­dors, segons ha avançat l’Ara i ha con­fir­mat la pre­si­denta del comitè d’empresa, Marta Valero, a l’ACN. Un direc­tiu de la matriu sub­con­trac­tada per Meta per mode­rar con­tin­guts de Face­book i Ins­ta­gram ha infor­mat aquest dijous als tre­ba­lla­dors que eren a la Torre Glòries que havien de mar­xar cap a casa. Tot ple­gat, després que s’hagin tallat com­ple­ta­ment les comu­ni­ca­ci­ons inter­nes a l’empresa, com l’accés al cor­reu electrònic. Fonts de l’empresa con­sul­ta­des per l’ACN han con­fir­mat que els seus cli­ents “estan diver­si­fi­cant la seva presència i tras­lla­dant ser­veis a altres ubi­ca­ci­ons”.

Des del comitè, des­co­nei­xen si s’obrirà un ERO i lamen­ten que no han rebut cap infor­mació de forma ofi­cial sobre el futur dels més de 2.000 tre­ba­lla­dors. Mal­grat això, Telus Digi­tal afirma que “segui­ran col·labo­rant” en la revisió de con­tin­guts i en altres pro­jec­tes estratègics amb els seus actu­als cli­ents, i que aquests “can­vis i rea­jus­tos” for­men part de “l’ope­ra­tiva habi­tual” i “no alte­ren la pers­pec­tiva de Telus Digi­tal per al 2025”.

“La com­pa­nyia seguirà pres­tant ser­veis als cli­ents des de Bar­ce­lona i brin­darà un suport inte­gral per a la tran­sició a tots els mem­bres de l’equip afec­tats”, asse­nyala la com­pa­nyia. Valero ha expli­cat que en un pri­mer moment els tre­ba­lla­dors pen­sa­ven que tenien un pro­blema informàtic quan no podien acce­dir als sis­te­mes de l’empresa. De fet, molts tre­ba­lla­dors ni tan sols saben que ja no han d’anar a tre­ba­llar, perquè les comu­ni­ca­ci­ons no han arri­bat a tot­hom. La mateixa pre­si­denta del comitè d’empresa lamenta que no ha rebut cap tru­cada ni cor­reu electrònic per part de Telu Digi­tal infor­mant de la situ­ació i dels pas­sos que caldrà seguir a par­tir d’ara.

“No sabem si ani­rem a un ERO, o s’inten­tarà bus­car alguna altra empresa, i ni tan sols podem comu­ni­car-nos amb la plan­ti­lla”, ha lamen­tat, recor­dant que estan sense accés al cor­reu cor­po­ra­tiu. “Estem molt enfa­dats i angoi­xats”, ha admès, remar­cant que estan espe­rant aquesta infor­mació ofi­cial per a pla­ni­fi­car els pròxims pas­sos a pren­dre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.