economia
Guillermo Justicia, millor proposta emergent de la 080
Guillermo Justicia ha estat la firma guanyadora al concurs 080 Barcelona Fashion / Rec.0
Al maig tindrà un punt de comercialització a l’espai 080 Barcelona Fashion al Rec.0
El jurat també ha proposat Dezacato i Alameda Brand com a finalistes a la 12a edició de la iniciativa
El concurs 080 Barcelona Fashion/Rec.0 ha premiat Guillermo Justicia com a millor proposta de moda emergent. El segueixen Dezacato i Alameda Brand com a finalistes, en la 12a edició de la iniciativa.La 080 Barcelona Fashion i el festival Rec.0, col·laboren en aquest projecte amb l’objectiu de donar suport i visibilitat al talent emergent.
El jurat especialitzat que ha valorat les diferents candidatures d’aquesta nova edició del concurs ha estat format per la Marta Coca Ortiga, directora del 080 Barcelona Fashion; Marina Iglesias Valls, cofundadora de Recstores; Estel Vilaseca Álvarez, professora responsable de l’àrea de moda de LCI Barcelona, entre d’altres professionals especialitzats en moda.
Guillermo Justicia vol fusionar moda i natura
Guillermo Justicia és un dissenyador de moda barceloní de 25 anys. Després de graduar-se en Ciències Ambientals a la Universitat de Girona (UdG) va cursar el Màster en Disseny de Moda a l’Institut Europeu di Design (IED) a Barcelona. El seu projecte de fi de màster va ser molt ben rebut i va cridar l’atenció de la premsa especialitzada. Gràcies a aquest reconeixement, va poder desenvolupar i completar la col·lecció per presentar-la a la 33a edició de la 080 Barcelona Fashion a l’abril de 2024, titulada Mycorrhizal. Aquesta col·lecció va estar inspirada en les micorizes, creant un ambient terrestre i subterrani que reflectia la connexió entre les arrels de plantes i fongs i el seu entorn. Un any després presenta la seva segona col·lecció, anomenada Void, creant un univers inhòspit, explorant el buit i la desolació.
Aquest 2025, Guillermo Justicia ha estat la marca guanyadora del concurs 080 Barcelona Fashion/Rec.0 com a millor proposta emergent. Tindrà un punt de comercialització i promoció a l’Espai 080 Barcelona Fashion al circuit del REC.0, del 7 al 10 de maig, a Igualada. La marca guanyadora es va donar a conèixer ahir dijous 10 d’abril en un acte de lliurament del premi al Centre d’Artesania de Catalunya.
La marca de moda independent amb seu a Barcelona, Guillermo Justicia té com a propòsit recuperar l’art i la moda i fomentar la connexió amb el medi natural. Busca fusionar aquests dos mons, integrant-los en cada aspecte de la seva identitat i col·leccions.
Dezacato i Alameda Brand, altres finalistes
Dezacato i Alameda Brand són les dues marques participants que han quedat finalistes a la convocatòria i han estat molt ben valorades pel jurat.
Dezacato és una marca de moda independent que combina la disrupció amb la precisió. Amb una estètica provocadora on s’hi troben siluetes inesperades, talls poc convencionals i acabats impecables. Cada peça està dissenyada per destacar amb intenció, utitlitzant la moda com una eina d’expressió autèntica. Visibilitzen les persones i els processos que hi ha darrere de cada peça, treballen amb materials sostenibles certificats i produeixen en tallers locals tenint cura de cada detall, l’ètica i l’emoció. Dezacato és una marca que no segueix tendències, sinó que les crea.
La marca barcelonina Alameda Brand es fonamenta en tres pilars clau: produccions petites, ús de teixits sobrants d’altres marques i fabricació 100% a la província de Barcelona. La seva producció responsable de lots limitats garanteix la qualitat i l’exclusivitat de cada peça. La utilització de teixits sobrants d’altres marques contribueix a la reducció del residu tèxtil i a promoure la sostenibilitat dins la indústria i impulsant un model de negoci respectuós amb el medi ambient. Adreçada a un públic femení jove que busca tendència però amb una visió més pragmàtica i serena amb peces úniques, elegants i funcionals.
Història del Rec.0
Rec.0 va néixer al 2009, per reivindicar i protegir el patrimoni industrial del barri del Rec d’Igualada. Dues vegades l’any i durant quatre dies, les velles fàbriques d’aquest barri esdevenen pop-up stores de moda i disseny.
Quinze anys després i amb 100.000 persones visitants en la seva última edició d’hivern, Rec.0 s’ha consolidat com la concentració més gran de vendes especials de marques i dissenyadors de moda que es fa a Europa, així com un nou format de retail atractiu i innovador tant per la indústria com per les persones consumidores.