Economia

economia

Guillermo Justicia, millor proposta emergent de la 080

Guillermo Justicia ha estat la firma guanyadora al concurs 080 Barcelona Fashion / Rec.0

Al maig tindrà un punt de comercialització a l’espai 080 Barcelona Fashion al Rec.0

El jurat també ha proposat Dezacato i Alameda Brand com a finalistes a la 12a edició de la iniciativa

El con­curs 080 Bar­ce­lona Fas­hion/Rec.0 ha pre­miat Gui­llermo Jus­ti­cia com a millor pro­posta de moda emer­gent. El seguei­xen Deza­cato i Ala­meda Brand com a fina­lis­tes, en la 12a edició de la ini­ci­a­tiva.La 080 Bar­ce­lona Fas­hion i el fes­ti­val Rec.0, col·labo­ren en aquest pro­jecte amb l’objec­tiu de donar suport i visi­bi­li­tat al talent emer­gent.

El jurat espe­ci­a­lit­zat que ha valo­rat les dife­rents can­di­da­tu­res d’aquesta nova edició del con­curs ha estat for­mat per la Marta Coca Ortiga, direc­tora del 080 Bar­ce­lona Fas­hion; Marina Igle­sias Valls, cofun­da­dora de Recs­to­res; Estel Vila­seca Álva­rez, pro­fes­sora res­pon­sa­ble de l’àrea de moda de LCI Bar­ce­lona, entre d’altres pro­fes­si­o­nals espe­ci­a­lit­zats en moda.

Gui­llermo Jus­ti­cia vol fusi­o­nar moda i natura

Gui­llermo Jus­ti­cia és un dis­se­nya­dor de moda bar­ce­loní de 25 anys. Després de gra­duar-se en Ciències Ambi­en­tals a la Uni­ver­si­tat de Girona (UdG) va cur­sar el Màster en Dis­seny de Moda a l’Ins­ti­tut Euro­peu di Design (IED) a Bar­ce­lona. El seu pro­jecte de fi de màster va ser molt ben rebut i va cri­dar l’atenció de la premsa espe­ci­a­lit­zada. Gràcies a aquest reco­nei­xe­ment, va poder desen­vo­lu­par i com­ple­tar la col·lecció per pre­sen­tar-la a la 33a edició de la 080 Bar­ce­lona Fas­hion a l’abril de 2024, titu­lada Mycorr­hi­zal. Aquesta col·lecció va estar ins­pi­rada en les mico­ri­zes, cre­ant un ambi­ent ter­res­tre i sub­ter­rani que reflec­tia la con­nexió entre les arrels de plan­tes i fongs i el seu entorn. Un any després pre­senta la seva segona col·lecció, ano­me­nada Void, cre­ant un uni­vers inhòspit, explo­rant el buit i la deso­lació.

Aquest 2025, Gui­llermo Jus­ti­cia ha estat la marca gua­nya­dora del con­curs 080 Bar­ce­lona Fas­hion/Rec.0 com a millor pro­posta emer­gent. Tindrà un punt de comer­ci­a­lit­zació i pro­moció a l’Espai 080 Bar­ce­lona Fas­hion al cir­cuit del REC.0, del 7 al 10 de maig, a Igua­lada. La marca gua­nya­dora es va donar a conèixer ahir dijous 10 d’abril en un acte de lliu­ra­ment del premi al Cen­tre d’Arte­sa­nia de Cata­lu­nya.

La marca de moda inde­pen­dent amb seu a Bar­ce­lona, Gui­llermo Jus­ti­cia té com a propòsit recu­pe­rar l’art i la moda i fomen­tar la con­nexió amb el medi natu­ral. Busca fusi­o­nar aquests dos mons, inte­grant-los en cada aspecte de la seva iden­ti­tat i col·lec­ci­ons.

Deza­cato i Ala­meda Brand, altres fina­lis­tes

Deza­cato i Ala­meda Brand són les dues mar­ques par­ti­ci­pants que han que­dat fina­lis­tes a la con­vo­catòria i han estat molt ben valo­ra­des pel jurat.

Deza­cato és una marca de moda inde­pen­dent que com­bina la dis­rupció amb la pre­cisió. Amb una estètica pro­vo­ca­dora on s’hi tro­ben silu­e­tes ines­pe­ra­des, talls poc con­ven­ci­o­nals i aca­bats impe­ca­bles. Cada peça està dis­se­nyada per des­ta­car amb intenció, utit­lit­zant la moda com una eina d’expressió autèntica. Visi­bi­lit­zen les per­so­nes i els pro­ces­sos que hi ha dar­rere de cada peça, tre­ba­llen amb mate­ri­als sos­te­ni­bles cer­ti­fi­cats i pro­du­ei­xen en tallers locals tenint cura de cada detall, l’ètica i l’emoció. Deza­cato és una marca que no segueix tendències, sinó que les crea.

La marca bar­ce­lo­nina Ala­meda Brand es fona­menta en tres pilars clau: pro­duc­ci­ons peti­tes, ús de tei­xits sobrants d’altres mar­ques i fabri­cació 100% a la província de Bar­ce­lona. La seva pro­ducció res­pon­sa­ble de lots limi­tats garan­teix la qua­li­tat i l’exclu­si­vi­tat de cada peça. La uti­lit­zació de tei­xits sobrants d’altres mar­ques con­tri­bu­eix a la reducció del residu tèxtil i a pro­moure la sos­te­ni­bi­li­tat dins la indústria i impul­sant un model de negoci res­pectuós amb el medi ambi­ent. Adreçada a un públic femení jove que busca tendència però amb una visió més pragmàtica i serena amb peces úniques, ele­gants i fun­ci­o­nals.

Història del Rec.0

Rec.0 va néixer al 2009, per rei­vin­di­car i pro­te­gir el patri­moni indus­trial del barri del Rec d’Igua­lada. Dues vega­des l’any i durant qua­tre dies, les velles fàbri­ques d’aquest barri esde­ve­nen pop-up sto­res de moda i dis­seny.

Quinze anys després i amb 100.000 per­so­nes visi­tants en la seva última edició d’hivern, Rec.0 s’ha con­so­li­dat com la con­cen­tració més gran de ven­des espe­ci­als de mar­ques i dis­se­nya­dors de moda que es fa a Europa, així com un nou for­mat de retail atrac­tiu i inno­va­dor tant per la indústria com per les per­so­nes con­su­mi­do­res.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.