Economia

economia

Catalunya capta la meitat dels fons del PERTE d’economia circular

Deu empreses catalanes han aconseguit gairebé 15 milions d’euros

Catalunya va captar l’any passat més de la meitat –el 56%– del pressupost del PERTE d’economia circular, el fons de la Comissió Europea per a projectes al voltant de la transició cap a un model econòmic més sostenible. En total, deu empreses catalanes van aconseguir 14,9 milions d’euros del total de 26,8 milions assignats a l’Estat, segons les dades de l’agència pública Acció recollides per l’ACN. Les comarques de Girona es va endur la gran majoria de la partida, amb 13,2 milions d’euros. El 12% restant s’ha destinat a empreses de les comarques de Barcelona.

Les empreses beneficiàries han estat Palets J. Martorell, Actividades Integrales Costa Brava, Pellet Farners, Hausmann, Seat, Pots Innovative Reuse Systems, Talleres Mecánicos IME, Solidança, la Fundació Privada Engrunes i EI Adad l’Encant. Del total d’empreses catalanes que han obtingut finançament en aquest àmbit, un 40% han rebut el suport de l’Oficina Next Generation d’Acció per accedir als fons europeus. Aquesta convocatòria ha estat la segona després que la primera, oberta el 2023 i resolta el 2024, també comptés amb una alta participació de les empreses catalanes. En aquella ocasió, es van obtenir 52,6 milions d’euros, el 32% del pressupost assignat a tot l’Estat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.