Eines

Assignatura escolar sobre emprenedoria

La Fundació Escola Emprenedors ha impartit classes en 23 centres educatius de Catalunya

Els promotors de l'assignatura aspiren que sigui obligatòria en l'últim curs d'ESO
Durant l'estiu també s'organitzen colònies en anglès basades en la creació d'empreses

A la Fundació Escola Emprenedors pensen que la millor manera de lluitar contra el fracàs escolar és estimular la il·lusió dels joves per fer realitat un projecte empresarial. Almenys els alumnes que en el curs passat han participat en l'assignatura d'emprenedoria introduïda per la fundació en 23 centres educatius de tot Catalunya han demostrat un renovat interès per la seva formació, segons explica Òscar Sánchez, promotor de la iniciativa. “L'impacte és brutal, els nens comencen a engrescar-se amb la idea de fer realitat el seu somni i la seva formació esdevé un factor clau per a aquest objectiu”, assegura. Esperonats per l'experiència, enguany portaran el seu programa Be an entreprenur a 45 escoles i a uns 3.000 estudiants que van des dels vuit anys i poden arribar a la trentena, perquè, tot i que treballen sobretot en secundària, també fan formació a la universitat.

Òscar Sánchez explica que la fundació va ser promoguda fa uns anys per una associació de directius i empresaris de Catalunya compromesos amb el foment de l'esperit emprenedor: “Injectar el virus de l'emprenedoria en la societat és aconseguir un país amb més energia i més positiu.” Entre els diferents camins que podien haver agafat van optar per orientar els seus esforços a estimular els més petits i fer-ho d'una forma lúdica. L'assignatura s'imparteix una hora cada setmana al llarg d'un any escolar i durant aquest període han de pensar, dissenyar i posar les bases d'un projecte empresarial.

En el primer any, Be an Entrepreneur ha dut a terme 37 actuacions formatives en 23 centres públics i concertats de tot Catalunya, involucrant 1.380 alumnes. Aquests joves han desenvolupat 160 miniempreses educatives, 12 de les quals han esdevingut empreses reals que han estat impulsades, en aquest cas, pels estudiants de la Facultat d'Econòmiques i de cicles formatius.

Òscar Sánchez explica que l'èxit de la iniciativa els ha portat a augmentar l'oferta per al curs 2011-2012 i que han hagut d'atendre les demandes d'escoles que han conegut l'experiència i s'hi han volgut apuntar. La Fundació Escola Emprenedors ofereix aquest servei de forma gratuïta el primer any. Les escoles que vulguin participar poden entrar en el lloc web de l'entitat i contactar amb ells (www.escolaemprenedors.org).

En aquest sentit, els promotors fan una crida a la iniciativa privada per tal que s'involucrin en el projecte i poder arribar així a més centres educatius.

L'ànim per despertar el cuc de l'emprenedoria no s'acaba quan arriba l'estiu. Ans al contrari. Durant el mes de juliol s'organitzen els anomenats campaments d'estiu per a joves emprenedors, que s'emmarquen en el programa Profundiza que ha tirat endavant el Ministeri d'Educació espanyol. Aquest programa d'aprofundiment de coneixements està adreçat a aquells joves d'ensenyament bàsic i postobligatori, que sobresurten per tenir una capacitat, interès i motivació per aprendre superior a la mitjana. El programa posa a la disposició d'aquests estudiants alternatives amb les que desenvolupar plenament les seves capacitats i afavoreixin el seu desenvolupament personal, interpersonal, social i professional.

La fundació organitza els campaments d'estiu en col·laboració amb l'empresa Topcolonies. De fet, es tracta d'una empresa molt vinculada a l'entitat perquè va néixer per iniciativa d'alguns dels promotors d'aquesta i comparteixen objectius similars pel que fa a la formació dels joves. Òscar Sánchez, que també és president de Topcolonies, explica que el mes de juliol es munten uns campaments per a alumnes d'ESO (Ensenyament Secundari Obligatori) que duren unes dues setmanes. La llengua vehicular és l'anglès i els monitors treballen amb metodologies de les escoles de negoci per fomentar la creació i gestió d'empreses. Aquest objectiu inclou el desenvolupament de les habilitats dels joves per tal que tinguin més possibilitats d'èxit a l'hora d'afrontar els reptes personals i professionals. En concret, es treballa el treball en equip i es fomenta el lideratge. Topcolonies ha tingut diversos reconeixements institucionals i tots el seu equip de monitors és nadiu d'un país anglosaxó.

Sánchez assegura que els resultats que obtenen d'aquestes experiències són molt positius i que també es reforçaran en pròximes edicions.

EN EL PROGRAMA ESCOLAR.

La Fundació Escola Emprenedors creu que la crisi ha fet més urgent que mai la necessitat de situar l'emprenedoria com un dels grans objectius de país. Per aquest motiu advoca perquè l'assignatura d'emprenedoria passi a formar part del currículum escolar amb caràcter obligatori. El programa Be an entrepreneur aspira a ser una referència si finalment es planteja la introducció de l'assignatura per al curs 2012-2013 per als alumnes de l'últim curs d'educació obligatòria.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.