Eines

Missatgers amb bon cor

L'empresa MRW crea la Fundació MRW-Red de Emociones per afavorir el desenvolupament i benestar de nens d'entre 0 i 12 anys. Una residència per a 100 nenes a Burkina Faso amb Unicef és un dels seus primers projectes

La fundació posarà en marxa una fira infantil solidària per sensibilitzar els nens

“El futur del món està en els nens. Que a tot arreu tinguin la possibilitat de desenvolupar-se és una responsabilitat que des d'Occident no podem obviar.” Amb aquesta ambiciosa declaració de principis la directora de la Fundació MRW-Red de Emociones, Esther Martín, presenta la nova organització solidària que ha posat en marxa l'empresa de transport urgent MRW.

L'organització es focalitza en activitats i accions solidàries per millorar la vida de nens d'entre 0 i 12 anys. L'objectiu és reduir la desnutrició, i la malnutrició i donar facilitats per a l'escolarització dels petits més desfavorits.

Un dels primers projectes en els quals s'estrena la fundació és un acord amb l'ONG Unicef per a la creació d'una residència per a 100 nenes a Burkina Faso. Aquesta setmana han signat l'acord de col·laboració pel qual la Fundació MRW s'ocuparà de finançar aquesta iniciativa. La carpeta de projectes de Red de Emociones està, però, ben carregada d'idees i de treballs que volen anar teixint en els propers mesos. Martín explica que la intenció no és només realitzar iniciatives solidaries per a nens que no tenen ni menjar ni accés a l'educació sinó també sensibilitzar la canalla d'aquí perquè siguin conscients de la realitat d'altres territoris on tenen pràcticament totes les necessitats bàsiques per cobrir. Des de la fundació es plantegen posar en marxa una fira infantil solidària, per convertir els més petits també en missatgers de la solidaritat, i implicar-los en la fundació.

FÒRUM DE FUNDACIONS.

Esther Martín explica que volen engegar una mena de fòrum de fundacions per afavorir la interconnexió entre les diferents organitzacions i treballar més en xarxa. I a més a més es plantegen ajudar a donar visibilitat a entitats que posen el seu granet de sorra per posar fi a les desigualtats. La idea és organitzar uns premis tant interns de l'empresa com externs. Martín explica que reconeixeran franquícies de MRW que hagin destacat per alguna acció solidària, també guardonaran mitjans de comunicació que s'hagin mostrat més sensibles en el tema i també empreses i persones. “Volem que es reconeguin les bones accions de persones i institucions i donar-los difusió”, afegeix Martín.

La fundació assumeix així mateix campanyes que ja tenia en marxa l'empresa com la d'1 € Solidari, que es va engegar l'any 2010 i que consisteix que els clients d'MRW aporten un euro solidari per cada enviament gratuït del qual es beneficien. La totalitat d'aquestes aportacions es destina a un projecte -escollit pels mateixos clients- que tingui com a finalitat combatre la desnutrició infantil. Fins ara, com expliquen des de l'empresa, han destinat 100.000 euros a un projecte d'acció contra la fam a Guinea Conakry, i 79.000 euros per a un projecte a Haití que lidera l'ONG Mensajeros de la Paz. Ara com ara s'estan recollint fons per a un projecte a Andra Pradesh (Índia) que impulsa la Fundació Vicenç Ferrer.

SOS BEBE.

Així mateix, MRW-Red de Emociones, assumirà les diferents campanyes solidàries en les quals l'empresa de transports col·laborava amb altres entitats com ara SOS BEBE, centrada en la recepció de bolquers i de llet de continuïtat per a les famílies de l'Estat amb pocs recursos econòmics.

Pel que fa a la recaptació de fons per als projectes solidaris, tot i que la nova fundació es dotarà financerament de la contribució de l'empresa de transports, també preveu captar donatius externs que els ajuden a fer realitat els seus projectes solidaris. Es pot col·laborar a través de la seva pàgina web i, a més, a través del Facebook per cada nou seguidor que es dóna d'alta a la fundació es dona mig quilo d'arròs al Banc dels Aliments. De moment ja n'han lliurat 300 quilograms.

EN XARXA

La fundació, inspirada en el model de negoci de MRW basat en una xarxa de franquícies, pretén ser també una xarxa de solidaritat i actuar com a dinamitzadora. “Volem unir persones amb desig d'ajudar nens que ho necessiten, organitzacions no governamentals que necessiten fons per portar a terme projectes humanitaris dirigits a la població infantil, i empreses decidides a col·laborar amb iniciatives conjuntes d'acció social”, explica.

La fundació, que neix del mateix president de la companyia, Francisco Martín Frías, un empresari pioner en l'aposta per l'acció social des de l'empresa privada, ve a reforçar la reconeguda responsabilitat social corporativa que està desenvolupant la companyia des de l'any 1993. De fet l'RSC ha estat un dels valors de marca de la firma, a la qual destina més de l'1,5% de la seva facturació bruta anual. Esther Martín explica que amb la creació de la fundació el seu pare ha volgut que la tasca social de MRW perduri en el temps, tant si l'empresa continua com si desapareix.

MRW-Grup es va crear l'any 1977. De capital 100% local, compta amb més de 10.000 persones vinculades a la marca en més de 1.300 franquícies i 60 plataformes logístiques distribuïdes entre Andorra, Espanya, Gibraltar, Portugal i Veneçuela. L'any passat va assolir una facturació de 563 milions d'euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.