Missatgers amb bon cor
L'empresa MRW crea la Fundació MRW-Red de Emociones per afavorir el desenvolupament i benestar de nens d'entre 0 i 12 anys. Una residència per a 100 nenes a Burkina Faso amb Unicef és un dels seus primers projectes
“El futur del món està en els nens. Que a tot arreu tinguin la possibilitat de desenvolupar-se és una responsabilitat que des d'Occident no podem obviar.” Amb aquesta ambiciosa declaració de principis la directora de la Fundació MRW-Red de Emociones, Esther Martín, presenta la nova organització solidària que ha posat en marxa l'empresa de transport urgent MRW.
L'organització es focalitza en activitats i accions solidàries per millorar la vida de nens d'entre 0 i 12 anys. L'objectiu és reduir la desnutrició, i la malnutrició i donar facilitats per a l'escolarització dels petits més desfavorits.
Un dels primers projectes en els quals s'estrena la fundació és un acord amb l'ONG Unicef per a la creació d'una residència per a 100 nenes a Burkina Faso. Aquesta setmana han signat l'acord de col·laboració pel qual la Fundació MRW s'ocuparà de finançar aquesta iniciativa. La carpeta de projectes de Red de Emociones està, però, ben carregada d'idees i de treballs que volen anar teixint en els propers mesos. Martín explica que la intenció no és només realitzar iniciatives solidaries per a nens que no tenen ni menjar ni accés a l'educació sinó també sensibilitzar la canalla d'aquí perquè siguin conscients de la realitat d'altres territoris on tenen pràcticament totes les necessitats bàsiques per cobrir. Des de la fundació es plantegen posar en marxa una fira infantil solidària, per convertir els més petits també en missatgers de la solidaritat, i implicar-los en la fundació.
FÒRUM DE FUNDACIONS.
La fundació assumeix així mateix campanyes que ja tenia en marxa l'empresa com la d'1 € Solidari, que es va engegar l'any 2010 i que consisteix que els clients d'MRW aporten un euro solidari per cada enviament gratuït del qual es beneficien. La totalitat d'aquestes aportacions es destina a un projecte -escollit pels mateixos clients- que tingui com a finalitat combatre la desnutrició infantil. Fins ara, com expliquen des de l'empresa, han destinat 100.000 euros a un projecte d'acció contra la fam a Guinea Conakry, i 79.000 euros per a un projecte a Haití que lidera l'ONG Mensajeros de la Paz. Ara com ara s'estan recollint fons per a un projecte a Andra Pradesh (Índia) que impulsa la Fundació Vicenç Ferrer.
SOS BEBE.
Pel que fa a la recaptació de fons per als projectes solidaris, tot i que la nova fundació es dotarà financerament de la contribució de l'empresa de transports, també preveu captar donatius externs que els ajuden a fer realitat els seus projectes solidaris. Es pot col·laborar a través de la seva pàgina web i, a més, a través del Facebook per cada nou seguidor que es dóna d'alta a la fundació es dona mig quilo d'arròs al Banc dels Aliments. De moment ja n'han lliurat 300 quilograms.
EN XARXA
La fundació, que neix del mateix president de la companyia, Francisco Martín Frías, un empresari pioner en l'aposta per l'acció social des de l'empresa privada, ve a reforçar la reconeguda responsabilitat social corporativa que està desenvolupant la companyia des de l'any 1993. De fet l'RSC ha estat un dels valors de marca de la firma, a la qual destina més de l'1,5% de la seva facturació bruta anual. Esther Martín explica que amb la creació de la fundació el seu pare ha volgut que la tasca social de MRW perduri en el temps, tant si l'empresa continua com si desapareix.
MRW-Grup es va crear l'any 1977. De capital 100% local, compta amb més de 10.000 persones vinculades a la marca en més de 1.300 franquícies i 60 plataformes logístiques distribuïdes entre Andorra, Espanya, Gibraltar, Portugal i Veneçuela. L'any passat va assolir una facturació de 563 milions d'euros.