Eines

Salvador Sicart

Director de Hays Response

“Les empreses busquen treballadors que siguin resistents a la frustració”

Abans les vacants es creaven per creixement de l'empresa i ara es creen per rotació
A l'Estat, de cada 100 vacants, només un 10% es mouen per agències de col·locació
El sou ofert per a perfils mitjans es manté, però per als directius, el salari baixa

L'empresa de treball temporal Hays fa uns mesos que ha obert una nova marca, Hays Response. L'objectiu és adaptar-se a les noves necessitats del mercat, que més que mai demana perfils mitjans. Salvador Sicart és el director d'aquesta nova divisió.

Per què heu creat la divisió Hays Response?

Per adaptar-nos a les necessitats dels clients. A Hays Response donem resposta a vacants d'entre 15.000 i 28.000 euros l'any en treball permanent i en temporal. Aquest segment de contractació ha crescut molt els últims mesos.
Però, per què ara?

Hi ha un doble motiu, un d'intern i un altre d'extern. L'intern és per reorganitzar l'empresa i donar noves oportunitats al nostre personal, i l'extern és per l'objectiu de millorar el nostre servei. Hem agilitzat els processos, estem lliurant candidatures en tres dies i tancant processos en poc més d'una setmana. Cada consultor de Hays treballa amb uns perfils professionals diferenciats. Hi ha la divisió financera (finances, customer servis, administració), la comercial, i la tècnica (enginyers, laboratori, informàtica...).
El mercat demana perfils mitjans?

Sí, sempre ha estat així, però ara amb la crisi, més. Abans es demanaven més perfils de management o directiu, però on actualment hi ha més vacants és en la franja dels 20.000 als 30.000 euros anuals. Per això hem creat aquesta nova marca. Com que hi ha més demanda, has d'adaptar el servei a les noves necessitats.
Quin perfil s'està contractant més?

Tira més la branca financera però també perquè a Hays tenim un històric en aquesta divisió, ja que a Madrid ja hi havia una estructura que portava aquests tipus de vacants. Les empreses que més creixen a Barcelona, que és un hub tecnològic internacional, són les del sector d'e-comerce o les “.com”, però no hi ha una tendència concreta. Empreses que estan creixent, com les d'automoció que treballen amb el motor elèctric, ens estan contactant per demandes puntuals d'incorporació d'enginyers, per exemple. Però saps quina diferència hi ha entre abans i ara, a l'hora de contractar personal?
Quina?

Que abans, fa quatre anys, les vacants es creaven per creixement de l'empresa i ara es creen per rotació, perquè el personal se'n va a una altra empresa o perquè han acomiadat gent.
El salari mitjà de les vacants que esteu cobrint a Hays Response ha baixat?

No.
I el de perfils alt?

Aquest sí que ha baixat, perquè les posicions altes tenen un altíssim component variable. El salari fix es manté més o menys intacte però el paquet global ha baixat. Abans un directiu de banca podia duplicar el salari amb els bonus i ara això s'ha reduït moltíssim. Les empreses ho estan contrarestant amb beneficis socials. Com que no et puc donar variables et dono un cotxe, assegurança mèdica, portàtil, etc... Estan intentant fidelitzar els treballadors amb això.
Quin tipus de clients i
empreses teniu?

De tot tipus, totes les que puguin assumir la nostra factura. A Madrid hi ha més empresa gran, i a Catalunya treballem amb un 80% de pimes. Molts dels nostres clients busquen perfils per treballar a les delegacions que tenen a fora.
Les empreses tenen més en compte les capacitacions ara que abans?

Depèn del perfil laboral. A un gerent de consultoria se li demanarà experiència en SAP. El que és més difícil és trobar un perfil que tingui aquests tipus de coneixement o experiència. Però a Hays Response, si ens demanen un comercial júnior, com que n'hi ha molts, llavors aquí sí que hi entren en joc les habilitats socials, tenir resistència a la frustració, capacitat d'adaptar-se als canvis...
Hi ha un component més emocional, a l'hora de triar?

Ara es busquen perfils alegres, somriure telefònic... L'objectiu de totes les empreses avui dia és augmentar el nombre de clients, i no només fer-ho a través del departament comercial. Per tant, ara s'està instruint tot el personal de les empreses amb certes habilitats comercials. Sobretot busquem habilitats en resistència a la frustració i d'adaptació al canvi. Totes les empreses lluiten per mantenir-se, per no decréixer, són temps molt complicats i el que volen les companyies és gent positiva que tot i les males notícies mantinguin una bona actitud.
I a vosaltres, a Hays Espanya, com us va?

En els dos últims anys, creixem en benefici i en facturació.
Això vol dir que es contracta a l'Estat espanyol?

Sí, es contracta. A escala espanyola actualment ja hem fet cap a 400 processos de selecció. Som molt dinàmics. Els nostres clients només paguen si el candidat que li proposem s'acaba incorporant a l'empresa. Des de fa un any i mig, el volum de contractació està bastant estable, i també se segueixen contractant directors financers, comercials... però amb unes altres condicions. Però s'ha de tenir en compte que a l'Estat espanyol, de cada 100 vacants que hi ha al mes només entre un 5% i un 10% es mouen per agències de col·locació. En països com Anglaterra i Alemanya aquest percentatge és del 60%.
Aquí es porta més el boca-orella.

Boca-orella, internet i una tendència de mercat recent que ve de fora i consisteix en el fet que moltes empreses premien treballadors seus perquè recomanin gent. L'empresa pot dir als treballadors que si recomanen algú, i aquest algú al cap de sis mesos encara està a l'empresa, els premiaran amb algun incentiu. La necessitat crea l'hàbit. Si vols bons professionals i no pots o no vols contractar una empresa com la nostra, recorres al networking.
La reforma laboral ha afectat la contractació de personal?

Candidats que estaven a la fase final d'un procés de selecció s'han tirat enrere perquè han vist que estaven renunciant a una indemnització. En aquest sentit, la llei espanyola és molt rígida i no afavoreix la contractació.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.