Empreses

Bobo Choses creix i exporta la roba infantil a 30 països

L'empresa, que dissenya i fabrica a Mataró, augmenta la facturació cada any un 30% i ven les col·leccions sobretot a França, Tòquio i els Estats Units

Bobo Choses no para de créixer, i ho fa a l'estranger. La marca creada a Mataró per la il·lustradora Laia Aguilar i la dissenyadora Adriana Esperalba ja va néixer amb una clara projecció internacional. La primera col·lecció de roba infantil la van presentar a la fira Play Time de París l'any 2009. Des d'aleshores no han faltat mai a aquesta cita i França s'ha convertit en el seu principal mercat, on exporten el 20% de la producció. “Des de l'inici vam tenir clar que el nostre mercat era a fora, on ens van acollir, i hem anat creixent junts amb fires com la de París”, explica la directora, Adriana Esperalba.

Aquests dies estan enllestint el mostrari per tornar-hi a anar al gener per presentar les novetats de l'hivern vinent. Tampoc faltaran a les mostres que es fan a Nova York i Tòquio. Actualment, un 94% de la producció de Bobo Choses es ven fora. La distribució es fa a través d'una acurada selecció de botigues multimarca que els permet ser presents a 30 països d'arreu del món.

La seva incursió al mercat asiàtic, tant a Corea com al Japó, ja representa el segon lloc en vendes, al davant dels Estats Units. “És un mercat molt llaminer, amb molt potencial, on volem créixer”, explica Fenella Bingham, sòcia i responsable del departament de compres i logística.

La previsió per al 2013 és continuar creixent un 30% com els darrers exercicis i arribar a facturar 1,5 milions d'euros. El volum de negoci en només quatre anys ha obligat a professionalitzar i duplicar l'equip que ja formen 10 persones. “Volem créixer però d'una manera controlada, perquè ens interessa mantenir l'atenció al client i la qualitat, que es poden perdre en cas de fer-se gran”, explica Laia Aguilar. Per l'equip és bàsic seguir mimant el client que confia en les seves peces i seleccionar les botigues que s'adiuen amb la marca. Amb les fires de Nova York, s'han fet un lloc dins el panorama de roba infantil més trencadora i popular, pel fet que famosos com ara Miranda Kerr i Orlando Bloom, vesteixen els seus fills amb roba feta a Mataró.

dibuixos ingenus.

Bobo Choses parla el llenguatge dels nens. Aquesta és una de les premisses de les dues fundadores, que van iniciar la marca coincidint amb el moment de ser mares. “Volíem fer la roba bonica per als nostres fills, que s'han convertit en els primers a emprovar-se-la i donar la seva opinió”, confessen. El tret distintiu són els dissenys naïfs, amb dibuixos ingenus, com ara uns bigotis, unes cireres o les formes geomètriques de les últimes col·leccions. “No seguim modes, sinó fer roba còmoda, bonica i feta a casa.”

Les col·leccions es dissenyen i produeixen a Mataró, tot i que als inicis es feia a Bangladesh i després a Portugal. “Vam marxar perquè teníem un volum massa petit i a Mataró no ens ho volien fer, però ara preferim estar a prop per controlar els dissenys”, explica la directora. Tot i això, Esperalba lamenta que es gravi tant amb impostos les empreses que produeixen aquí. “Ens agrada ser a prop de casa, però mentre es puguin afrontar els costos ara que el volum va creixent.”

L'empresa va començar amb una col·lecció de 5.000 unitats, però la temporada del 2013 en produirà 47.000. La marca ha creat altres iniciatives més enllà de la roba infantil, com ara els contes il·lustrats que presenten a cada col·lecció, les colònies o cadires que han fet amb els seus estampats.

El web de Bobo Choses està únicament en anglès, i hi facturen un 10% de la producció. “La gent es pensa que som de fora i ja ens agrada que no ens sàpiguen ubicar, perquè el que importa és que els agradi el producte que fem”, reconeix Laia Aguilar.

Les empresàries entenen que la seva projecció a l'exterior no canviaria les coses si en un futur Catalunya assolís la independència. “No hi ha fronteres a l'economia i la nostra projecció seria la mateixa que quan vam començar. Falta més empreses que s'arrisquin al mercat exterior perquè aquí està tot molt complicat”, expliquen.

Facturació

1,1 M€

Treballadors

10

Any de fundació

2008

L'empresa ha tingut un creixement anual del 30% els últims anys. La marca, que es distingeix pels dissenys senzills, es ven a botigues multimarca, amb uns preus assequibles dins un nivell adquisitiu alt.

Del disseny gràfic al tèxtil

Les creadores de Bobo Choses, Laia Aguilar i Adriana Esperalba, es van conèixer treballant en una agència de publicitat i el seu interès pel disseny gràfic les va portar a crear el seu estudi, Otto&Olaf, on continuen fent projectes tot i que no poden dedicar-hi tant de temps com abans. Esperalba reconeix que no tenien cap experiència en el tèxtil però es van engrescar a fer la primera col·lecció. “Vam fer proves cosint la roba amb els nostres dissenys al garatge de casa”, recorda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Bobo Choses creix i exporta la roba infantil a 30 països

Publicat a