Invitacions a bon preu i sostenibles
L'emprenedora Pilar Cortada crea el lloc web Invitaenunclic.com, que ofereix l'enviament i gestió d'invitacions en línia a baix cost
Mai haurà estat tan fàcil, tan econòmic i tan cool convidar algú a sopar. O a un casament. O a un bateig. O a allò que es vulgui sigui quina sigui l'ocasió. L'emprenedora Pilar Cortada ha posat en marxa aquest mes de desembre passat el lloc web Invitaenunclic.com, que permet dissenyar, encarregar, enviar i gestionar invitacions per a qualsevol tipus d'esdeveniment a través de la xarxa, amb l'estalvi de paper i costos d'enviament que representa la bustiada tradicional i amb millores afegides, com ara la gestió de les confirmacions.
“En la meva anterior ocupació estava acostumada a fer moltíssimes invitacions i el cost era enorme, així que vaig pensar en un sistema que comportés un estalvi important i millores en la gestió”, explica Cortada, barcelonina de 48 anys. En accedir al lloc web Invitaenunclic.com (està disponible en català, castellà i anglès), l'usuari pot triar des del disseny de la seva invitació d'entre desenes de models diferents, fins a la qualitat i el paper dels enviaments, que són exclusivament virtuals, o el lacre amb què se segella la missiva que s'enviarà per internet. A banda, pot modificar aquests dissenys (s'hi poden canviar els tipus de lletres, incloure imatges o fotografies, posar-hi un logotip...) o bé penjar un de propi, o bé demanar que li'n personalitzin un, veure el resultat previ i incloure el llistat de persones, empreses o institucions a què vol realitzar l'enviament, enviar i conèixer qui l'ha rebut, qui l'ha obert i qui ha acceptat la invitació. Els preus, a més, són molt competitius i oscil·len entre els 0,20 euros que val una invitació enviant-ne fins a 50 i els 0,08 euros la unitat per més de 500. A més, a les empreses se'ls ofereix unes tarifes planes mensuals que, arribant a les 5.000 invitacions, surten a 0,055 euros la unitat.
El que no es planteja, com algun client ja li ha demanat, és alternar els enviaments per la web amb el correu postal. “El secret de l'èxit és que és un servei sostenible, econòmic, eficient i immediat. Si haguéssim de fer-ho en paper tornaríem a les incomoditats que ens van fer canviar”, explica.
D'entre les categories en què el lloc web ofereix dissenys preestablerts destaquen les clàssiques de casament, naixement, bateig o comunió, aniversari, comiats de solter, felicitacions de Nadal o convits a sopars, però també n'hi ha d'agraïment, canvi de domicili o reserva de dates. “Aquí no estem tan acostumats a convidar per a diverses ocasions, sempre es fan les invitacions típiques, però en altres mercats, com l'americà, estan més acostumats a convidar algú a visitar-lo a casa, a una barbacoa o a una festa de Halloween o coses per l'estil”, explica Cortada.
De fet, l'empresària és del parer que gran part dels clients que tindrà el web al conjunt de l'Estat espanyol seran empreses, institucions o entitats que acostumen a fer molts actes, congressos i fires o a convidar grans quantitats de gent. En altres mercats, com el sud-americà, el negoci se l'emportarà el client particular.
Així, la pàgina web ja està disponible en els tres idiomes per al client particular, i en el termini d'un mes se n'obrirà una de corporativa, més adreçada a empreses, en què els dissenys s'ajustaran més a les seves necessitats. En el primer mes de vida, la companyia ha realitzat ja unes 6.000 invitacions i ha tingut més d'un centenar d'usuaris, molts de Catalunya i de l'Estat espanyol, però també de Mèxic i l'Argentina.
La inversió inicial del projecte ha estat de 120.000 euros i l'emprenedora confia facturar entre 100.000 i 200.000 euros durant l'exercici del 2014, quan el projecte, que es donarà a conèixer a la xarxa d'una manera viral, ja serà prou conegut.