Focus

El comerç del port de Barcelona amb la Xina cau un 13%

El comerç entre el port de Barcelona i els de la Xina -mesurat en contenidors plens- va caure un 13% el 2012, com a conseqüència de la menor activitat importadora (-17%), ja que les exportacions van pujar (+7%). Malgrat el retrocés, la Xina continua sent el principal origen de les descàrregues al port -representa un 40% del total- i és el segon de destí dels contenidors embarcats a Barcelona. El primer mercat d'exportació són els Emirats Àrabs. Atreuen un 13% dels contenidors, sobretot carregats de pinso i alfals. L'any passat l'activitat d'exportació amb aquest territori va créixer un 21%. Les importacions també van pujar, però les quantitats són molt reduïdes.

De la resta de mercats destaca el rus, que, gràcies en part a la importació de vehicles per peces, va doblar la xifra del 2011.

BALANÇ.

En general, el tràfic total del port de Barcelona -contenidors, vehicles i granells- va experimentar una caiguda d'un 3,8%. El descens de les importacions s'ha deixat sentir però també ho ha fet el retrocés de la mercaderia en trànsit -aquella que només canvia de vaixell-, que històricament s'havia mogut entorn d'un 30% del total i que el 2012 va ser només d'un 21%.

En canvi, les exportacions van créixer en tots els conceptes: contenidors (+8,7%), automòbils (+8,7%) i granells sòlids (+112%). El fort increment dels granells està motivat per la intensa activitat exportadora de les cimenteres davant el baix consum domèstic.

D'altra banda, el port de Barcelona va tancar el 2012 amb uns beneficis de 43,2 milions d'euros, un 23% menys que el 2011. L'equip gestor de la instal·lació va aconseguir reduir l'endeutament, que ara és de 460 milions d'euros, i mantenir el ritme de la inversió.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.