Emprenedors

Neix ‘Unbreak', una revista per a Ipad

La jove empresa gironina La Communitat acaba de llançar al mercat una de les primeres revistes per a Ipad que hi ha a l'Estat

Sabem fer ‘apps' amb tecnologia revista i això té un potencial brutal

El 15-M va mar­car Jose J. Pri­ego, que tre­ba­llava de sots­di­rec­tor en una enti­tat bancària. “No puc tre­ba­llar a banca”, va refle­xi­o­nar, i, aquell mateix dia a la tarda, a casa seva, va fer un estudi de mer­cat sobre màrque­ting i xar­xes soci­als apro­fi­tant els conei­xe­ments adqui­rits durant el màster de com­mu­nity mana­ger que estava fent. Poc després, amb la rees­truc­tu­ració del sec­tor ban­cari, Pri­ego, lli­cen­ciat també en comu­ni­cació audi­o­vi­sual, va tenir l'opció de ple­gar de la banca i, amb la indem­nit­zació, mun­tar una nova empresa. D'això ja en fa un any i mig. A aquesta empresa s'hi va anar afe­gint gent, entre ella, l'humo­rista Dani Lagi -germà de Pri­ego-, i va esde­ve­nir La Com­mu­ni­tat. Una empresa “molt versàtil”, segons Pri­ego, dedi­cada al màrque­ting digi­tal i a la pro­ducció audi­o­vi­sual.

Quan La Com­mu­ni­tat ja estava en marxa, i després d'estu­diar el món de les revis­tes digi­tals, els dos ger­mans van coin­ci­dir: havien de fer una revista d'humor digi­tal. D'aquesta manera, i prèvia a la cre­ació pri­mer d'una edi­to­rial digi­tal, a mit­jans d'abril del 2013 surt al quiosc digi­tal Unbreak, una de les revis­tes pio­ne­res per Ipad cre­ada a l'Estat i, més con­cre­ta­ment, cre­ada i dis­se­nyada des del Parc Científic i Tec­nològic de la Uni­ver­si­tat de Girona.

Per ser empre­ne­dor, coin­ci­dei­xen “no s'ha de pen­sar gaire”. “Si haguéssim pen­sat tota la feina que com­por­tava fer una revista d'aquest tipus pot­ser no la fem”, afe­geix Pri­eto quan parla d'empre­ne­do­ria. Unbreak, una revista “fresca” i “inno­va­dora” i una espècie d'“híbrid” entre FHM, QUO i Muy Intere­sante, segons expli­quen els seus cre­a­dors, i adreçada bàsica­ment al mer­cat espa­nyol i hispà. Apro­fi­tant els con­tac­tes de Lagi van picar a les por­tes de “la gent del món de l'humor absurd” i així, en el pri­mer número d'Unbreak, hi ha Espe­ci­a­lis­tas Secun­da­rios, que for­men part de la qua­ran­tena de per­so­nes que col·labo­ren en aquest pri­mer número -a banda de l'equip fix-, com ara Roser Amills, Víctor Amela, Quim Domènech... Ells par­ti­ci­pen en les diver­ses sec­ci­ons de la revista: moda, esports, vide­o­jocs, TV, sèries, humor, música, sexe, apli­ca­ci­ons mòbils, social mèdia, còmic... El pri­mer número d'Unbreak té unes 240 pàgines i el pro­ta­go­nista de la por­tada és l'humo­rista, actor i pre­sen­ta­dor Flo­ren­tino Fernández. La revista es pot des­car­re­gar gratuïtament en el quiosc d'Ipad. És una revista per ser lle­gida, tocada i escol­tada, perquè inclou vídeos, fotos i links: “És molt com­pleta, fresca i àgil de lle­gir”, afe­geix Lagi. Una revista que també es finança a través de la publi­ci­tat, que és interac­tiva i que per­met, per exem­ple,l'accés directe a la pàgina web del pro­ducte anun­ciat. L'objec­tiu és arri­bar als 50.000 lec­tors en un ter­mini de tres mesos i a més de 100.000 el pri­mer any. “A això, cal afe­gir-hi que l'usu­ari d'Ipad té un per­fil bas­tant deter­mi­nat, amb una capa­ci­tat adqui­si­tiva mit­jana-alta, cosa que és molt interes­sant per a les mar­ques”, afe­geix Pri­ego.

Una set­mana després del seu llançament, el direc­tor de la revista ja havia detec­tat que s'havia des­car­re­gat espe­ci­al­ment a l'Estat Espa­nyol, Argen­tina, Mèxic, França i, fins i tot, Austràlia. “Això és bru­tal”, afirma Pri­ego quan des­taca l'estalvi que repre­senta no haver d'impri­mir el pro­ducte ni la dis­tri­bució: “Fa gràcia, treus un pro­ducte i ja el tens a tot el món!” “Aquest mitjà pot aju­dar molt al peri­o­disme tra­di­ci­o­nal, perquè evi­tes molta des­pesa”, afe­geix en aquest punt Pri­ego.

A Unbreak li seguirà, a finals d'estiu, un nou pro­ducte: una altra revista magazín per a Ipad, però en català, amb molta música, esports i tendències, de la qual encara no es volen donar més pis­tes, però en la qual La Com­mu­ni­tat ja hi tre­ba­lla. A més, l'empresa ofe­reix el seu poten­cial per fer revis­tes, catàlegs... a ter­cers. “Tenim el millor software”. Segons Pri­ego, l'apli­cació és molt bona. “El fet d'haver fet aquesta revista, de qua­li­tat i amb un dis­seny bru­tal, farà que puguem fer revis­tes per a altra gent”, explica Pri­ego. “Tenim un equip que podria fer la revista de qual­se­vol i cre­iem que és un negoci poten­cial. Podem fer revis­tes per al turisme, per pro­mo­ci­o­nar una ciu­tat, una marca, catàlegs de moda... Al final és una AP, una apli­cació de mòbil amb for­mat revista” i con­clou: “Sabem fer apps amb tec­no­lo­gia revista i això té un poten­cial bru­tal.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Neix ‘Unbreak', una revista per a Ipad

Publicat a